صنعت پتروشیمی نبض اقتصاد ایران

صنعت پتروشیمی نبض اقتصاد ایران
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: صنعت پتروشیمی ایران با توجه به کارکردهای خود می تواند رشد اقتصادی کشور را طی سال های آتی بهبود بخشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درگفتگوبا خبرنگار نیپنا با اشاره به این که صنعت پتروشیمی ایران یکی از بخش‌های مهم اقتصاد ایران به شمار می‌رود، اظهار کرد: این صنعت زیرساخت ‌ها و مزایای مناسبی برای سرمایه‌گذاران خارجی دارد و باید زمینه ورود سرمایه را به کشور تسهیل کرد.
حسین امیری خامکانی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان این که صادرات محصولات پتروشیمی بخش بزرگ صادرات غیرنفتی و صادرات محصولات صنعتی ایران را تشکیل می دهد، گفت: وجود منابع هیدروکربوری مایع و گاز درایران که هم به عنوان خوراک وهم به عنوان سوخت در صنعت پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرد موجب می شود تا صنعت پتروشیمی به عنوان حلقه واسط بین حامل های انرژی و محصولات با ارزش افزوده بالا نقش مهمی در صنعت و اقتصاد ایران داشته باشد.
وی ادامه داد: هم اکنون پس از اجرای برجام روند توسعه این صنعت دوباره شتاب گرفته و موقعیت مناسبی را برای تکمیل زیرساخت‌ها و تامین الزام‌های مورد نیاز صنعت پتروشیمی فراهم کرده است.
خامکانی با بیان این که هم اکنون چندین طرح پتروشیمی توسط بخش خصوصی در حال اجراست که با بهره برداری از آنها در سال‌های آینده چندمیلیون تن در سال به ظرفیت اسمی محصولات پتروشیمیایی ایران افزوده خواهد شد، افزود: تحقق این امر به معنای توسعه هرچه بیشتر صنعت پتروشیمی است.
۲۱ اسفند ۱۳۹۶ ۱۱:۲۱
تعداد بازدید : ۳۶۳