برنامه ریزی برای ساخت بزرگترین مجموعه پالایشگاهی و پتروشیمی جهان

برنامه ریزی برای ساخت بزرگترین مجموعه پالایشگاهی و پتروشیمی جهان
ادنوک امارات بزرگترین مجموعه پالایشگاهی و پتروشیمی جهان را احداث می کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از پایگاه اینترنتی ترید عربیا (tradearabia)، شرکت ملی نفت ابوظبی موسوم به ادنوک (Adnoc) به تازگی اعلام کرد که در نظر دارد بزرگترین مجموعه پالایشگاهی و پتروشیمی جهان را در منطقه الرویس امارات متحده عربی احداث کند. جایی که این شرکت قرار است تا سال 2025 میلادی ظرفیت تولید پتروشیمی خود را با افزایش سه برابری به 14 میلیون و 400 هزار تن در سال برساند.
دکتر سلطان احمد الجابر، وزیر دولت امارات متحده عربی و مدیر عامل گروه ادنوک، که در همایش مهم صنعت انرژی موسوم به CeraWeek صحبت می کرد؛ به تشریح طرح های راهبردی شرکت ادنوک برای تبدیل شدن به یکی از بازیگران کلیدی بین المللی در بخش صنایع پایین دستی با قابلیت انعطاف پذیری بالا برای پاسخگویی به نیازهای متغیر و جدید بازار پرداخت.
او خاطرنشان کرد که این شرکت به دنبال حرکت بیشتر به سوی تقویت صنایع پایین دستی و پتروشیمی است تا بتواند بهره برداری بیشینه را از افزایش تقاضا برای محصولات پالایشی و پتروشیمی دارای ارزش افزوده بالاتر، به ویژه در بازارهای دارای رشد اقتصادی مثبت مانند چین و آسیا داشته باشد.
همایش CeraWeek سالانه در هیوستون ایالت تگزاس آمریکا برگزار می شود. این گردهمایی سه هزار نفر از بلند پایه ترین مدیران صنایع و سیاست گذاران را از بیش از 60 کشور جهان، در بخش های مختلف زنجیره ارزش انرژی، برای تبادل دانش، راهبردها، فناوری ها و بررسی چشم انداز بازار، دور هم جمع می کند.
۲۱ اسفند ۱۳۹۶ ۱۴:۵۵
نیپنا |
تعداد بازدید : ۴۰۱