تاکید نوروززاده بر نقش مهم نیروی انسانی در روند توسعه

تاکید نوروززاده بر نقش مهم نیروی انسانی در روند توسعه
صنعت پتروشیمی ایران با تکیه بر نیروهای انسانی کارآمد و متخصص می تواند مسیر توسعه را با شتاب بیشتری طی کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس؛ مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی امروزسه شنبه (22 اسفند ماه) در اجلاس مسئولین حراست شرکت های پتروشیمی، اظهار کرد: ایران مانند همه کشورها در حال توسعه است و توسعه صنعتی در دنیا از سال 1800 به بعد شروع شد و به تبع آن مدیریت جایگاه خودش را پیدا کرد.
رضا نوروززاده یادآور شد: مدل های مختلف مدیریتی بر عوامل مختلف تمرکز کردند اما از حدود 200 سال پیش مبحثی بنام نیروی انسانی مطرح شد. با اینکه 2 قرن از آن زمان می‌گذرد اما در کشورهای در حال توسعه از جمله ایران، این موضوع جایگاه مناسب خود را پیدا نکرده است.
وی تشریح کرد: در لیست قیمت های شرکت های فروخته شده‌ پتروشیمی به بخش خصوصی، قیمت ها براساس دارایی های فیزیکی مثل کارخانه، زمین و تاسیسات کشف شده و هیچگونه قیمت گذاری برنیروی انسانی این شرکت ها صورت نگرفته است؛ در حالی که در واقع تنها 20 درصد دارایی های اصلی یک کارخانه فیزیکی است و 80 درصد را دارایی های نامحسوس تشکیل می‌دهند.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، تاکید کرد: ارزش یک کارخانه و در سطح بالاتر یک جامعه به انسان هایی است که در جامعه زندگی می‌کنند و این انسان ها هستند که می‌توانند جامعه را اداره کنند و تولید را ایجاد کنند و صادرات را به ارمغان بیاورند و وابستگی های ما را به دنیا قطع نمایند.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گریزی به فلسفه وجودی حراست و امنیت در دنیا زد و گفت: ما باید تمرکز خود را برنرم افزار توسعه دهیم و زیاد به دنبال گسترش سخت افزار نباشیم. اگر درست تجهیز شویم، دوره های آموزشی کیفی داشته باشیم و هماهنگی بین نهادها و نیز مانورهای لازم برگزار شود، آنوقت با حادثه ای کلاف سردرگم نخواهیم شد.
وی در پایان گفت: همواره تهدید وجود دارد و برای رفع این تهدیدها به امنیت نیاز داریم. دشمنان ما همواره تلاش دارند از هر طریق مسیر انقلاب ما را منحرف کنند و جلوگیری از تحقق این هدف شوم، تنها با نقش آفرینی نیروهای امنیتی و حراستی میسر است.
۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ۱۴:۰۳
نیپنا |
تعداد بازدید : ۳۷۴