ساخت یک مجتمع جدید تولید متانول در امریکا

ساخت یک مجتمع جدید تولید متانول در امریکا
شرکت متانکس به دنبال ساخت یک مجتمع تولید متانول جدیددر آمریکای شمالی است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از پایگاه اینترنتی آی سی آی اس (ICIS)، شرکت متانکس (Methanex) در نظر دارد یک مجتمع تولید متانول دیگر را در آمریکای شمالی راه اندازی کند. این شرکت در حال حاضر مشغول مطالعه برای تعیین مکان مجتمع یادشده است و سایت مورد نظر احتمالا در گیزمر (Geismar) ایالت لوئیزیانا یا مدیسن هت (Medicine Hat) استان آلبرتا کانادا خواهد بود.
هر دو سایت مکان های مهمی در رونق اخیر متانول آمریکای شمالی به شمار می روند که همانند پیشرفت سریع و عظیم مجتمع های تولید اتیلن و پلی اتیلن در این منطقه، در نتیجه ظهور فرآیند فراکینگ و انقلاب شیل جایگاه مهمی پیدا کرده اند.
راه اندازی مجدد مجتمع متانکس در مدیسن هت در سال 2011 میلادی، به راه اندازی مجدد مجتمع های دیگری توسط لیوندل باسل و او سی آی (OCI) در تگزاس و متانکس در لوئیزیانا انجامید که سبب ساخت تعدادی مجتمع جدید دیگر در ایالات متحده آمریکا شد. در سال 2015 میلادی شرکت متانکس دو مجتمع یک میلیون تنی را که از شیلی به گیزمر لوئیزیانا منتقل شده بودند؛ راه اندازی کرد.
اما اکنون گروه مطالعاتی متانکس، مستقر در ونکوور کانادا، معتقد است که مزیت خوراک گازی ارزان قیمت و فراوان ایالات متحده که سبب شکل گیری موجی از طرح های پتروشیمی در این کشور شده است؛ از جذابیت کافی به منظور متقاعد ساختن بزرگترین تولیدکننده متانول جهان برای راه اندازی سومین مجتمع جدید خود در گیزمر برخوردار نیست.
به گفته مقامات این شرکت، قیمت گاز طبیعی اهمیت بالایی در انتخاب مکان احداث مجتمع جدید دارد. با وجود بهره مندی گیزمر از مزیت فراوانی خوراک گاز طبیعی، بهای گاز در آلبرتا به مراتب کمتر است.
۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ۱۴:۰۵
نیپنا |
تعداد بازدید : ۳۹۸