تقویت پتروشیمی برای جلوگیری از خام فروشی نفت

تقویت پتروشیمی برای جلوگیری از خام فروشی نفت
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: پتروشیمی در جلوگیری از خام فروشی نفت نقش راهبردی دارد و شتاب دهی به سرمایه گذاری در این صنعت، از مولفه های اقتصاد مقاومتی است.

حسین فتاحی در گفت و گو با خبرنگار شانا درباره لزوم شتاب گیری روند سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز اظهار کرد: باید به نقطه ای از خودکفایی برسیم که نفت خام تولید کشور، خوراک اولیه صنایع داخلی برای تبدیل به کالای های با ارزش افزوده شود و روند سرمایه گذاری تا حاصل شدن این نتیجه باید پرشتاب باشد.

نایب رئیس کارگروه صنعت، کمیسیون صنایع و معادن، به حجم 5 برابری سرمایه گذاری انجام شده در دولت های نهم و دهم به نقل از وزیر نفت اشاره کرد و افزود: جایگاه راهبردی صنعت نفت و گاز به ویژه صنایع پتروشیمی، در تولید کشور نقش اساسی دارد و لازم است برای ارتقای جایگاه تولید در کشور به سمت سرمایه گذاری در صنایع مادر از جمله صنعت و معدن با همکاری تمام دستگاه حرکت کنیم.

این عضو مجلس نهم، یکی از راهکارهای شتاب دهی به سرمایه گذاری در صنایع نفت و معدن را حمایت از بخش خصوصی خواند و گفت: بخش خصوصی در ایران توانمند و نیازمند حمایت بیشتر دولت است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، آماده بودن بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در صنایع و معادن را "فرصت اقتصادی" خواند و تصریح کرد: موانع زمان بر بروکراسی اداری، از شتاب سرمایه گذاری در صنایع می کاهد.

منتخب حوزه انتخابیه بابک، موقعیت این شهرستان را برای احداث واحد پتروشیمی مناسب ارزیابی کرد و افزود: با توجه به این که خوراک اولیه پتروشیمی در این منطقه وجود دارد و بخش خصوصی نیز برای ورود اعلام آمادگی کرده، لازم است در فرآیند بروکراسی شتاب بیشتری صورت گیرد.

نقش پتروشیمی در اقتصاد مقاومتی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، احداث صنایع تولیدی از جمله پتروشیمی را حائز اهمیت خواند و گفت: با شتاب دهی به سرمایه گذاری و احداث واحدهای تولیدی، به نیاز اشتغال پاسخ داده و به تولید داخلی که از مولفه های اقتصاد مقاومتی است توجه می شود.

نماینده مردم در خانه ملت با این بیان که برخی رسانه ها ضعف ها را پررنگ تر از توانمندی های کشور جلوه می دهند، تصریح کرد: شایسته است رسانه ها برای رفع موانع ارتقای صنایع کشور بسیج شوند نه برای نمایش ضعف ها که گاهی دستمایه رسانه های بیگانه می شود.

فتاحی بر انتشار هوشمندانه تر اخبار حوزه نفت و انرژی کشور تاکید کرد.

۱۷ شهریور ۱۳۹۱ ۱۰:۳۳
تعداد بازدید : ۱,۲۹۲