مصر: آماده خرید نفت ایران هستیم

مصر: آماده خرید نفت ایران هستیم
وزیر نفت مصر اعلام کرد این کشور هیچ مشکلی با واردات نفت خام از ایران ندارد.
 

به گزارش پایگاه خبری بلومبرگ به نقل از روزنامه الاهرام، اسامه کمال، وزیر نفت مصر اعلام کرد این کشور هیچ مشکلی برای واردات و پالایش نفت خام ایران ندارد.

کمال اعلام کرد به اعتقاد وی، دیدار اخیر محمد مرسی، رئیس جمهور مصر از ایران در جریان اجلاس غیر متعهد ها، درهای همکاری اقتصادی دو کشور را باز خواهد کرد.

اظهار علاقه وزیر نفت مصر به واردات نفت از ایران در حالی مطرح می شود که کشورهای غربی در ماه های اخیر برای اختلال در برنامه هسته ای ایران، تحریم هایی را برای صنعت نفت جمهوری اسلامی وضع کرده اند.

پیش از این نیز الاهرام به نقل از منابع رسمی اعلام کرده بود مصر با وجود تحریم های اتحادیه اروپا برای صنعت نفت ایران، انتقال نفت خام این عضو مهم اوپک را از کانال سوئز و خط لوله های داخلی خود متوقف نخواهد کرد.

مصر با جمعیت بیش از 82 میلیون نفر، سومین کشور پر جمعیت قاره آفریقا به شمار می آید و تولید ناخالص داخلی آن در سال گذشته میلادی، بیش از 518 میلیارد دلار بوده است.

این کشور با مصرف روزانه 709 هزار بشکه نفت خام در سال گذشته میلادی، بزرگترین مصرف کننده نفت خام در قاره آفریقا به شمار می آید و با حاکمیت بر کانال سوئز، یکی از مهمترین آبراه های بین المللی انتقال نفت خام جهان را در اختیار دارد.

۱۷ شهریور ۱۳۹۱ ۱۰:۳۴
تعداد بازدید : ۱,۱۲۸