تولید پتروشیمی اصفهان در چند روز آینده آغاز می شود

تولید پتروشیمی اصفهان در چند روز آینده آغاز می شود
پتروشیمی اصفهان با دریافت خوراک در چند روز آینده به چرخه تولید باز می گردد.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفت و گو با خبرنگار شانا اظهار کرد: در نشست های متعددی که چند روز گذشته برگزار شد، پالایشگاه اصفهان به زودی خوراک مورد نیاز پتروشیمی اصفهان را تامین خواهد کرد.

علی محمد بساق زاده افزود: دو شرکت ارتباطی نزدیک با هم دارند و با همکاری به وجود آمده، امیدواریم مشکلات مالی میان پالایشگاه و پتروشیمی اصفهان به طور کامل برطرف شود و مسائل دو طرف با امضای قرارداد بلندمدت پایان یابد.

وی ادامه داد: دو طرف توافق کردند بدهی پتروشیمی تقسیط و در بازه زمانی 6 تا 8 ماهه به طور کامل پرداخت شود و با فرمول قیمت جدید روند تولید در پتروشیمی اصفهان ادامه داشته باشد.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: با حمایت وزیر نفت و مدیران عامل شرکت های پتروشیمی و پالایش و پخش تصمیم گرفته شد دو شرکت توافق های ایجاد شده در مذاکرات را در هیئت مدیره های پالایشگاه و پتروشیمی اصفهان نهایی کنند و به تصویب برسانند و بلافاصله پس از این اقدام خوراک از سوی پالایشگاه ارسال خواهد شد.

وی تصریح کرد: دو شرکت به زودی مفاد توافقنامه ها را نهایی می کنند و تولید در پتروشیمی اصفهان به روند عادی برخواهد گشت.

بساق زاده افزود: اکنون پتروشیمی های بوعلی و نوری خلا تولید پتروشیمی اصفهان را در بازار جبران کرده اند و هیچ گونه نگرانی بابت کمبود فرآورده ها در بازار وجود ندارد.

به گزارش شانا، روز گذشته سخنگوی وزارت نفت با تاکید بر این که وزیر نفت هیچ‌گونه دستوری به قطع خوراک پتروشیمی اصفهان نداده است، گفت: در پی وصول نشدن طلب‌های پالایشگاه اصفهان از این مجتمع پتروشیمی، مسئولان پالایشگاه دستور قطع خوراک را صادر کرده‌اند.

نیکزاد رهبر ادامه داد: با پیگیری‌های به عمل آمده، مشخص شد پتروشیمی اصفهان خوراک دریافتی از پالایشگاه را به محصولات پایین‌دستی تبدیل کرده و به فروش رسانده است و به نظر نمی‌رسد برای پرداخت بدهی خود با مشکل مالی رو به رو باشد.

وی با تاکید بر این که این دو واحد صنعتی از سوی بخش خصوصی اداره می‌شوند، یادآور شده بود: شرکت سرمایه‌گذاری شستا بیشترین سهم پالایشگاه اصفهان را در اختیار دارد؛ در حالی که سهم وزارت نفت از این واحد بسیار کمتر است.

علیرضا نیکزاد رهبر گفت: مهندس رستم قاسمی، وزیر نفت، تنها در جلسه‌ای که دو هفته پیش با حضور مسئولان این دو واحد صنعتی برگزار شده بود، بر پرداخت بدهی پتروشیمی به پالایشگاه اصفهان تاکید کرده و خواستار برقراری تعامل مالی مطلوب میان آنها شد.

وی با بیان این که هم اکنون پتروشیمی اصفهان بیش از 200 میلیارد تومان به پالایشگاه اصفهان بدهکار است، تاکید کرد: به دلیل وصول نشدن این بدهی پالایشگاه اصفهان در انجام طرح‌های توسعه‌ای خود به مشکل برخورده است و قادر به پرداخت بدهی‌های خود نیست.

۱۷ شهریور ۱۳۹۱ ۱۰:۳۵
تعداد بازدید : ۱,۲۸۱