سرمایه گذاری گسترده روسیه در صنعت پتروشیمی

سرمایه گذاری گسترده روسیه در صنعت پتروشیمی
سرمایه گذاری 9.5 میلیارد دلاری برای دو برابرسازی درآمد پتروشیمی سیبور منجر به تحول در این شرکت روسی خواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از پایگاه اینترنتی پلاستیک نیوز یوروپ پیش بینی می شود با رسیدن مجموعه پتروشیمی زپسیب (ZapSib) شرکت سیبور به حداکثر ظرفیت خود، درآمد این شرکت تا سقف دو برابر افزایش یابد. تاسیسات یادشده ظرفیت تولید پلیمر تولیدکنندگان پتروشیمی روسیه را تا حدود سه برابر افزایش می دهد.
انتظار می رود تکمیل مکانیکی این مجموعه تا اواسط سال 2019 میلادی محقق شود و ظرف 9 ماه پس از آن به بهره برداری برسد. توان عملیاتی تاسیسات جدید پس از راه اندازی به صورت گام به گام افزایش می یابد.
سرگی کومیشان، مدیر اجرایی شرکت سیبور، در حاشیه یک کنفرانس خبری عنوان کرد: معتقدیم که زپسیب قادر است با رسیدن به بهره برداری کامل، افزایش درآمد دو برابری را برای سیبور به ارمغان بیاورد.
درآمد سیبور در سال 2017 میلادی 455 میلیارد روبل (معادل هشت میلیارد و 20 میلیون دلار) گزارش شد. اما این شرکت حساب ویژه ای روی منابع خوراک فراوان و ارزان گاز طبیعی روسیه باز کرده است. از این رو یک رشته سرمایه گذاری بزرگ را با هدف ارتقاء جایگاه خود از رتبه 57 و پیوستن به جمع 25 شرکت برتر پتروشیمی جهان دنبال می کند.
پروژه زپسیب قرار است 2 میلیون تن ظرفیت جدید تولید پلیمر، 2 میلیون تن انواع محصولات الفینی و 100 هزار تن C4 در سال اضافه کند. همچنین احتمال دارد پروژه ساخت یک واحد تولید پلی اتیلن (PE) جدید با ظرفیت یک میلیون و 500 هزار تن در سال نیز در شهر آمور (Amur)، واقع در شرق دور روسیه، به دنبال این طرح کلید بخورد.
۲۷ اسفند ۱۳۹۶ ۱۴:۵۰
نیپنا |
تعداد بازدید : ۵۲۳