نقش آفرینی صنعت پتروشیمی در اقتصاد و رشد تولید ناخالص داخلی

نقش آفرینی صنعت پتروشیمی در اقتصاد و رشد تولید ناخالص داخلی
نماینده مجلس گفت: سال 97، سال توسعه صنعت پتروشیمی کشور است و این صنعت در توسعه اقتصادی و افزایش تولید ناخالص داخلی سهم بسزایی دارد.
نماینده میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی،درگفتگو با خبرنگار نیپنا با تاکید بر اهمیت صنعت پتروشیمی در مسیر توسعه کشور اظهار کرد: توسعه این صنعت و حرکت به سوی کاهش خام فروشی باید با جدیت در سال جاری پیگیری شود و باید این نکته را مورد توجه قرار داد که یکی ازدستاوردهای اقتصاد مقاومتی بالا بردن تاب آوری کشوردر برابر تهدیدات مختلف است.
همایون هاشمی در این مورد گفت: اقتصاد مقاومتی در صنعت پتروشیمی یکی از نمودهای امروزی توسعه اقتصادی است که به خوبی می تواند اشتغال زا و ثروت آفرین باشد.
وی افزود: صنعت پتروشیمی با توجه به کارکردهای خود یکی از بخش های مهم اقتصادی کشورمان به شمار می‌رود، این صنعت زیرساخت‌ها و مزایای مناسبی برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دارد و دولت و مجلس همواره پشتیبان صنعت پتروشیمی ایران خواهند بود.
نماینده میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شعار امسال وتاکید مقام معظم رهبری بر حمایت از کالاهای ایرانی گفت: با حمایت از کالای ایرانی و با تحقق شعار سال، می توانیم سبب شکوفایی اقتصادی و در نهایت توسعه شویم.
وی افزود: ما باید به سمت حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی حرکت کنیم و بر اساس مزیت های نسبی که در هر منطقه ای از کشور وجود دارد، اقلام و کالای اساسی را خوب حمایت کنیم تا چرخ تولید و چرخ اقتصاد خوب بچرخد.
هاشمی تصریح کرد: اگر اینگونه باشد در آن صورت چرخ اقتصاد بدون اصطکاک و با دقت بیشتر روان خواهد چرخید و ارزش افزوده اقتصادی نیز به ارمغان می آورد.
۱۹ فروردین ۱۳۹۷ ۱۱:۰۴
تعداد بازدید : ۴۳۸