استفاده از کالای ایرانی راهبرد صنعت پتروشیمی‌ در مسیر توسعه

استفاده از کالای ایرانی راهبرد صنعت پتروشیمی‌ در مسیر توسعه
صنعت پتروشیمی ایران در استفاده از کالای ساخت داخل میان صنایع کشور از برترین صنایع به شمار می‌رود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، علی محمد بساق‌زاده، مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره طرح‌های پتروشیمی که امسال به تولید می‌رسند، اظهار کرد: انتظار داریم با توجه به تاکید بر استفاده از ساخت داخل در پروژه‌های صنعت پتروشیمی از امکانات داخل بیشتر استفاده شود و خوشبختانه در بیشتر پروژه‌های در حال اجرا، مدیرانی حضور دارند که رکورد بیشترین استفاده از ساخت داخل را داشته‌اند و با این شرایط امیدواریم در پایان سال صنعت پتروشیمی نسبت به صنایع دیگر رکورد بالایی از لحاظ استفاده از امکانات داخل ثبت کند.

وی سال ۹۶ را برای صنعت پتروشیمی خوب ارزیابی کرد و گفت: پارسال در مقوله جذب سرمایه و لایسنس اقدام‌های خوبی انجام شد و پیشرفت پروژه‌های کل صنعت پتروشیمی نسبت به سال ۹۵ خیلی بهتر بود که به افزایش هفت درصدی در تولید و افزایش صادرات انجامید.

مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: انتظار داریم در سال جاری حداقل پنج طرح پتروشیمی وارد مدار شود و در حال پیگیری برای تسریع روند آماده‌سازی طرح‌های دیگر نیز هستیم تا در صورت امکان، طرح‌های بیشتری به بهره‌برداری برسند. پتروشیمی کاوه در حال تولید آزمایشی است و به زودی تولید تجاری خود را آغاز خواهد کرد. پتروشیمی مرجان نیز پیش‌راه‌اندازی را به پایان رسانده است و در حال راه‌اندازی تکمیلی است که تا دو ماه آینده به تولید می‌رسد.

وی افزود: انتظار داریم فاز نخست پتروشیمی بوشهر که بازیابی اتان و یک واحد متانول است، امسال به تولید برسد، همچنین در واحد الفین پتروشیمی ایلام نیز از اواسط سال اقدام‌های پیش‌راه‌اندازی آغاز و درصورت نبود مشکل تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود. واحد‌های کوچک‌تر دیگر مانند پتروکیمیای ابن‌سینا نیز که فاز نخست آن در نیمه نخست سال وارد سرویس می‌شود سعی دارد فاز دوم را در نیمه دوم سال راه‌اندازی کند. پتروشیمی خمین نیز پیشرفت خوبی داشته و اگر با همین شرایط پیش برود امکان دارد تا پایان سال بهره‌برداری شود.

بساق‌‌زاده تاکید کرد: روند آماده‌سازی طرح‌ها را پیگیری می‌کنیم و در این زمینه پروژه‌های مناسبی مانند سبلان، دنا و ونیران پیشرفت خوبی از نظر شتاب در راه‌اندازی داشتند که انتظار داریم اوایل سال آینده بعضی از این‌ها به تولید برسد.
۲۰ فروردین ۱۳۹۷ ۱۷:۰۹
شانا |
تعداد بازدید : ۵۰۱