صنعت پتروشیمی ایران پیشرفت‌های بزرگی داشته‌ است

صنعت پتروشیمی ایران پیشرفت‌های بزرگی داشته‌ است
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در حوزه صنایع پتروشیمی پیشرفت‌های بزرگی داشته‌ایم که می‌تواند مورد بهره‌برداری همه همسایگان ایران قرار گیرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، محمد شریعتمداری، امروز (دوشنبه، ۲۰ فروردین‌ماه) در دوازدهمین اجلاس کمیسیون همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی، علمی و فنی ایران و جمهوری ازبکستان گفت: ایران و ازبکستان در طول حیات سیاسی خود همواره از روابط خوبی برخوردار بوده‌اند و این روابط از زمان ریاست جمهوری جدید ۲ کشور از روند رو به رشدی برخوردار شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: سیاست‌ ازبکستان در قبال همسایگان و دیگر کشورهای آسیای مرکزی، مشابه ایران است و این مهم می‌تواند ۲ کشور را هرچه بیشتر به هم نزدیک کند.

وی با بیان این‌که ایران پارسال در بخش فروش نفت، ۵۲ میلیارد دلار درآمد کسب کرد، گفت: ۴۷ میلیارد دلار ارزش صادرات کالاهای غیرنفتی ایران به بازارهای جهانی بود.

شریعتمداری با یادآوری این‌که در حوزه‌های طراحی، مهندسی و ساخت تجهیزات فنی و مهندسی صنعتی، توانمندی‌های بسیار خوبی در ایران وجود دارد، تصریح کرد: در حوزه صنایع پتروشیمی نیز پیشرفت‌های بزرگی داشته‌ایم که می‌تواند مورد بهره‌برداری همه همسایگان قرار گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با یادآوری رشد اقتصادی پنج درصدی ایران در سال ۹۶، عنوان کرد: در تازه‌ترین گزارش صندوق جهانی پول پیش‌بینی شده که سال ۲۰۱۸ رشد اقتصادی ما بیش از چهار درصد باشد و این افق روشنی پیش روی ازبکستان قرار خواهد داد.

وی افزود: در زمینه ایجاد نیروگاه‌های بادی، آبی، خورشیدی، ماشین‌آلات کشاورزی، شبکه‌های انتقال و توزیع برق و مصالح نوین ساختمانی تجربه‌های ارزشمندی داریم و آماده همکاری با ازبکستان هستیم.
۲۰ فروردین ۱۳۹۷ ۱۷:۱۰
شانا |
تعداد بازدید : ۴۰۷