صادرات پایدار پتروشیمی اصفهان به 7 کشور

صادرات پایدار پتروشیمی اصفهان به 7 کشور
مدیرعامل پتروشیمی اصفهان گفت: مقاصد صادرتی محصولات پتروشیمی اصفهان کشورهای هند، چین، ترکیه، عراق، افغانستان، ویتنام و تایوان هستند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، رضا نوروز زاده معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی عصر چهارشنبه (22 فروردین ماه ) از پتروشیمی اصفهان بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت تولید و نیز برنامه های آتی این مجتمع پتروشیمی قرار گرفت.
بر اساس این گزارش در این بازدید، اکبر ترکان مدیرعامل و نایب رییس هیأت مدیره پتروشیمی اصفهان توضیحاتی را در مورد فعالیت های این مجتمع بیان کرد.
وی مورد میزان و نوع محصولات این شرکت گفت : محصولات شرکت شامل بنزن، تولوئن ، ارتوزایلین، پارازایلین ، انیدرید فتالیک ، رافینیت 1 ، رافینیت 2 و رافینیت 3 بوده که در صنایع پایین دستی و در تولید محصولاتی از جمله شوینده ها، پلاستیک ها ، الیاف مصنوعی ، رنگها، چسب ها ، پلاستی سایزرها و انواع رزینهای صنعتی کاربرد فراوانی دارد.
ترکان خاطرنشان کرد : شعار امسال پتروشیمی اصفهان، ارتقاء جایگاه شرکت با تمرکز بر انسجام، قابلیت های داخلی و قانون مداری است.
شرکت پتروشیمی اصفهان اولین تولید کننده محصولات آروماتیک درایران است که در سال 1367 احداث و در سال 1371 رسماً راه اندازی و افتتاح گردید. طراحی این شرکت که بر مبنای دریافت خوراک پلاتفرمیت از پالایشگاه اصفهان بوده، توسط شرکت UOP انجام شده است و خوراک آن از طریق یک خط لوله بطور مستمر از پالایشگاه اصفهان تأمین می گردد.
براساس این گزارش کلیه سرویس های مورد نیاز در فرآیند واحدهای این شرکت ازجمله برق ، بخار، آب صنعتی و خنک کننده، نیتروژن و هوای ابزار دقیق در واحدهای یوتیلیتی این شرکت تولید می شود.
همچنین این شرکت دارای دو واحد تصفیه پساب صنعتی و بهداشتی است که کلیه پساب تولیدی پس از تصفیه و کنترل پارامترهای شیمیایی و بیولوژیکی آن برگشت داده شده و به مصرف فضای سبز جنگلی که به مساحت 85 هکتار و در مجاور شرکت است می رسد.
در حاشیه این بازدید با حضور دکتر نوروز زاده و مهندس بساق زاده در جلسه ای، مدیر عامل ، اعضاء هیأت مدیره و جمعی از مدیران ارشد شرکت پتروشیمی اصفهان، پیرامون مشکلات شرکت من جمله خوراک، مسائل کارکنان و همچنین بحران آب، بحث و تبادل نظر کردند.
۲۶ فروردین ۱۳۹۷ ۱۰:۱۲
نیپنا |
تعداد بازدید : ۸۵۷