افزایش کیفیت اجرای پروژه‌ها و نگهداشت تجهیزات یک ضرورت است

افزایش کیفیت اجرای پروژه‌ها و نگهداشت تجهیزات یک ضرورت است
رئیس HSE شرکت ملی گاز ایران گفت: برای معرفی شرکت ملی گاز ایران به عنوان یک برند ایرانی به جهانیان، باید در ۵۰ سال دوم فعالیت‌ها، توجه‌مان را به کیفیت اجرای پروژه‌ها و نگهداشت تجهیزات و سرمایه‌های انسانی معطوف کنیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محمدرضا یوسفی‌پور اظهار کرد: لازم است در رویه‌ها بازنگری کنیم و به کیفی‌سازی فعالیت‌ها توجه خاصی داشته باشیم.

وی افزود: اطلاع‌رسانی در حوادث باید بدون اغماض و تنها به‌صورت سیستمی انجام شود تا همگان از ظرفیت‌های خطر در اطراف خود باخبر شوند.

رئیس بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) شرکت ملی گاز تصریح کرد: یکی از مشخصه‌های مهم فرهنگ HSE مشارکت جمعی است، بنابراین همه افراد باید خود را عضو HSE بدانند و به‌صورت خودکنترل و بدون نیاز به ناظر عمل کنند.

وی در ادامه با بیان این‌که تمام فعالیت‌ها از جمله فعالیت‌های مخاطره‌آمیز باید براساس سیستم‌های نظارتی با شیوه‌های موثر شامل نظارت کارگاهی و مستقیم و همچنین از طریق بازرسی و ممیزی انجام شود، افزود: در بحران‌ها نیز توجه به ساعت طلایی در مدیریت بحران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، بنابراین در ۳۰ دقیقه نخست بروز بحران باید تصمیم‌ها به گونه‌ای باشد که ضمن کنترل شرایط از بروز حوادث ثانویه جلوگیری شود.

رئیس HSE شرکت ملی گاز ایران، بهترین راه برای کاهش حوادث را شناسایی فرآیندها و توانمندسازی کارکنان از طریق آموزش دانست و افزود: به‌منظور ایجاد وحدت رویه در شرکت‌ها، مناطق و طرح‌های دارای حادثه مهم، شیوه‌نامه‌ای تدوین شده که لازم است همه رده‌های شرکت از این شیوه‌نامه مطلع باشند و به آن عمل کنند.
۲۶ فروردین ۱۳۹۷ ۱۶:۵۵
شانا |
تعداد بازدید : ۴۴۶