چین خواستار تمدید کامل قراردادهای نفتی خود با ایران شد

چین خواستار تمدید کامل قراردادهای نفتی خود با ایران شد
چین با بی اعتنایی به تحریم نفتی غرب علیه ایران برای سومین ماه متوالی خواستار تمدید کامل قراردادهای خرید نفت ایران به حجم ۵۲۰ هزار بشکه در روز شد.
به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، با وجود شکایت پالایشگاه‌های چین در مورد تاخیر ارسال نفت ایران، این کشور برای سومین ماه متوالی خواستار تمدید حجم کامل قراردادهای نفتی خود با ایران برای ماه سپتامبر شده است.
بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود چین به عنوان بزرگ‌ترین مصرف کننده نفت ایران و شریک تجاری برجسته این کشور حدود ۱۵.۵ میلیون بشکه نفت در ماه(۵۲۰ هزار بشکه در روز) از ایران در ماه جاری وارد کند و این سومین ماهی است که از نفتکش‌های شرکت ملی نفتکش ایران برای واردات نفت ایران و دور زدن تحریم‌های بیمه‌ای اتحادیه اروپا استفاده می‌کند.
یک خریدار چینی گفت: تاریخ‌های ارسال محموله‌ها بسیار غیرقابل پیش‌بینی است و این امر به یک مشکل تبدیل شده و نشان‌دهنده این است که ظرفیت کشتی‌رانی ایران واقعا تحت فشار است.
یک مقام چینی مدعی شد گاهی یک محموله بیش از ۱۰ روز پس از برنامه زمان‌بندی شده تحویل داده می‌شود و این امر مدیریت ذخایر را مشکل می‌سازد.
شرکت ملی نفتکش ایران ۳۹ نفتکش و ۲۵ نفتکش بسیار بزرگ دارد اما این شرکت برخی از این کشتی‌ها را برای ذخیره‌سازی استفاده می‌کند. این شرکت درنظر دارد ناوگان خود را گسترش دهد چنانچه ۱۲ نفتکش سوپر به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار به چین سفارش داده است.
۱۷ شهریور ۱۳۹۱ ۱۰:۴۸
تعداد بازدید : ۱,۲۶۲