جذب سرمایه گذاری های جدید نبض توسعه صنعت پتروشیمی

جذب سرمایه گذاری های جدید نبض توسعه صنعت پتروشیمی
سرمایه گذاری های جدید درصنعت پتروشیمی نیازمند حمایت های اثر بخش از سوی دولت و نظام بانکی کشور است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس عباس آرگون عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران در گفت‌وگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد: پتروشیمی یکی از مزایای صنعتی کشور است و به دلیل نیاز بالای این صنعت به تامین مالی باید نظام تامین مالی درکشور به گونه‌ای تنظیم شود که هزینه تامین آن مناسب باشد و طرح‌های توسعه‌ای زمینه اجرا داشته باشند.
آرگون با برشمردن مزایای نسبی تولید در کشور عنوان کرد:‌ حوزه انرژی شامل نفت، گاز ، پالایش و پتروشیمی از بخش‌هایی است که کشور در آن دارای مزیت نسبی است و می ‌توان با افزایش بهره‌وری ، ثروت ‌افرینی از این بخش‌های مهم اقتصادی را افزایش داد.
وی تاکید کرد: جذب سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی نیازمند تنش‌زدایی و ارتباط بیشتر با اقتصاد جهانی است و خوشبختانه پس از برجام روند رو به رشد همکاری با شرکت های صاحب نام را شاهد بوده ایم و همین امرمی‌تواند ما را به نظام جهانی پیوند بزند.
آرگون عنوان کرد:‌ ورود سرمایه‌گذار خارجی به آن معناست که هزینه تامین مالی کاهش می‌یابد و امکان استفاده از دانش روز دنیا و مدیریت‌های به روز فراهم می‌شود بنابراین باید ضمن ایجاد تعامل مثبت با جهان از تجارب دنیا استفاده کرد.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران عنوان کرد:‌ پس از برجام نرخ ریسک اقتصادی کشور از 7 به 5 کاهش یافت و هزینه تامین مالی نیز در فاینانس‌ها کاهش یافت و اکنون با توجه به شرایط کشور باید تلاش شود تا چهره مناسبی از سرمایه‌گذاری ایجاد شود و هدایت منابع مالی خارجی به کشور می‌تواند ضریب امنیت را نیز افزایش دهد.
آرگون عنوان کرد:‌ هزینه تامین مالی در داخل کشور بالاست و با توجه به نرخ سود سپرده های بالا سودی که بانک ها به دست می‌اورند و تسهیلاتی هم که بانکها از این محل پرداخت می کنند با نرخ بالا مواجه است و با این هزینه تامین مالی بسیاری از طرح های اقتصادی دارای توجیه اقتصادی نیست و فعالیت اقتصادی مولد اندکی وجود دارد که نرخ سود بالای 30 درصد داشته باشد تا بتواند سود 24 درصد بانکی را پرداخت کند.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران خاطرنشان کرد:‌ فاینانس ها اگر در قاعده زمانی خود استفاده نشود با زیان همراه خواهد شد.

۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۱:۴۲
تعداد بازدید : ۴۳۶