گازرسانی مناطق استان آذربایجان شرقی امسال پایان می‌یابد

گازرسانی مناطق استان آذربایجان شرقی امسال پایان می‌یابد
رئیس جمهوری گفت: دولت در حوزه گازرسانی به شهرها و روستاها، تلاش بسیار کرده، به گونه‌ای که گازرسانی در مناطق مختلف استان آذربایجان شرقی تا پایان امسال تکمیل می‌شود و شهرهای استان به طور ۱۰۰ درصد و روستاها بیش از ۹۰ درصد گازرسانی خواهند شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس ، دکتر حسن روحانی که به تبریز سفر کرده است، شامگاه سه‌شنبه (۴ اردیبهشت‌ماه) در جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که اساس اقتصاد، سرمایه‌گذاری و واگذاری امور به مردم است، امنیت سرمایه‌گذاری و حضور بخش خصوصی را محور توسعه برشمرد و گفت: راهی جز محیط آزاد کسب‌وکار، تامین سرمایه، فناوری و رقابت‌پذیری نداریم.

رئیس جمهوری افزود: بسیاری از مشکلات ریشه در سرمایه‌گذاری دارد و اگر منابع لازم برای جذب سرمایه‌ را در اختیار داشته باشیم بسیاری از مشکلات در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعت و اقتصاد قابل حل و فصل است.

وی با اشاره به این‌که باید نیازمندی‌های هر منطقه را با توجه به شرایط آن منطقه برطرف کنیم و همه بخش‌ها را در نظر داشته باشیم، تصریح کرد: امروز در بسیاری از مناطق جهان اساس بر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است که نمونه آن در کشور همسایه ما ترکیه اجرا می‌شود و بیشتر طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ و عظیم در اختیار بخش خصوصی قرار داشته و اجرایی می‌شود.

روحانی با اشاره به این‌که استخراج از منابع نفتی با استفاده از فناوری و تکنولوژی روز دنیا، می‌تواند افزایش داشته باشد، عنوان کرد: ما در کشور، استعدادهای بسیار درخشان، فناوری‌های نو و شرکت‌های دانش‌بنیان داریم، اما در برخی از امور باید فناوری و تکنولوژی را از خارج تهیه و با هم کار کنیم، زیرا سرمایه داخلی کشور برای آنچه نیاز داریم کافی نیست و نمی‌تواند همه اهداف را محقق کند.

وی با اشاره به طرح‌های دولت در بخش‌های دیگر نیز افزود: باید تلاش‌ها و خدمات را با گذشته مقایسه کنیم و شکرگزار نعمت‌های خدا باشیم.

روحانی تاکید کرد: دولت خود را همواره خدمتگزار مردم می‌داند و برای رفع مشکلات مردم، تلاش می‌کند که البته ممکن است در این مسیر دچار اشتباه هم شود که در این مورد همواره خود را نیازمند راهنمایی می‌داند.
۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۱:۳۹
شانا |
تعداد بازدید : ۲۷۲