مقامات سریلانکایی:نفت ایران ۲ برابر نفت عربستان بنزین می‌دهد

مقامات سریلانکایی:نفت ایران ۲ برابر نفت عربستان بنزین می‌دهد
مقامات سریلانکایی با اشاره به نصف بودن بازدهی نفت عربستان برای تولید بنزین نسبت به نفت ایران اعلام کردند تحریم ها علیه ایران تولید بنزین در این کشور را به شدت کاهش داده است.
به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری ساندِی لیدر سریلانکا، این کشور به علت تحریم‌های ایران و کاهش تولید بنزین و نفت سفید مجبور شد به پالایش نفت سبک عربستان بپردازد.

بر اساس این گزارش، این کشور پیش از این از نفت سبک ایران که اکنون با تحریم روبرو است، استفاده می‌کرد و اکنون از گزینه بعدی یعنی نفت سبک عربستان استفاده می‌کند.

سوسیل پرماجایانتا وزیر نفت سریلانکا گفت: دولت این کشور حق انتخاب دیگری نداشته است و از زمانیکه که نمی‌تواند نفت سبک ایران را وارد کند در جستجو برای ذخایر جایگزین دیگر نفت خام است.

وی افزود: بازده نفت سبک عربستان کمتر از نفت سبک ایران است و گوگرد موجود در این نفت بیش از نفت سبک ایران است.

این مقام سریلانکایی توضیح داد: معمولا از پالایش 5 هزار تن نفت ایران،1200 تن گازوئیل و 1250 تن بنزین تولید می‌شود و باقی‌مانده نیز نفت سفید و نفت کوره است درحالی‌که از نفت سبک عربستان حدود 1400 تن گازوئیل و 600 تن بنزین به دست می‌آید.

به گفته وزیر نفت این کشور، از زمان پالایش نفت سبک عربستان، بازده پالایش نفت در این کشور 10 درصد کاهش یافته است.

با این حال، یک مقام نفتی دیگر سریلانکا گفت: بازده از زمانی کاهش یافت که در زمان پالایش نفت سبک عربستان، این نفت با نفت خام دیگری ترکیب نشد. اگر از نفت خام دیگری به غیر از نفت سبک ایران در پالایشگاه ساپوگا استفاده شده است باید با نفت خام دیگری ترکیب شود.

وی توضیح داد: اگر ما نفت سبک عربستان را پالایش می کنیم باید آن را با نفت «مری» ونزوئلا ترکیب کنیم. این پالایشگاه در صورت عدم استفاده از نفت ایران تنها می‌تواند از یک ترکیب نفت خام استفاده کند.

بر اساس این گزارش در حال حاضر، دولت سریلانکا با ایران در مورد یافتن راه های جدید وارد کردن نفت از ایران در حال مذاکره است.

۲۵ شهریور ۱۳۹۱ ۱۶:۰۱
تعداد بازدید : ۹۲۵