حمایت کامل نوروززاده از توانمندیهای ساخت داخل پتروشیمی در پاریس

حمایت کامل نوروززاده از توانمندیهای ساخت داخل پتروشیمی در پاریس
مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در دومین همایش صنایع میان و پایین دستی پتروشیمی ایران در پاریس، توانمندیهای قابل رقابت شرکت های ایرانی در زمنیه دانش فنی و ساخت تجهیزات را معرفی و حمایت کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس؛ سید رضا نوروززاده معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حاشیه برگزاری "دومین همایش صنایع میان دستی و پایین دستی پتروشیمی ایران در پاریس" با عنوان "توسعه و سرمایه گذاری" در گفتگویی با شبکه خبر، افزود: در زمنیه ساخت داخل در ابعاد دانش فنی، تکنولوژی، ساخت تجهیزات و غیره اقدامات و توانمندی های بسیار خوبی در این صنعت به خصوص در اراک، اصفهان، شیراز و ماهشهر ایجاد شده است و هم اکنون بسیاری از تجهزات و کاتالیست های مورد نیاز این صنعت از داخل کشور تامین می شود.

همکاری و مشارکت برد- برد

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی در خصوص ارزش صادرات و برنامه تولید این صنعت در آینده گفت: در حال حاضر ارزش صادرات صنعت پتروشیمی ایران سالانه حدود 14 میلیارد دلار است، که این میزان در برنامه ششم توسعه با برنامه تولید 100 میلیون تن انواع محصولات، به حدود 50 میلیارد دلار در سال می رسد.

نوروززاده با تاکید بر ایجاد زیر ساخت های کافی در صنعت پتروشیمی اظهار کرد: این صنعت ارزش آفرین در حال حاضر به لحاظ زیر ساخت ها، نیروی انسانی متخصص، دانش فنی و تکنولوژی ساخت تجهیزات در سطح بسیار خوب و قابل رقابت با شرکت های بنام خارجی است، بنابراین فرصت بسیار خوبی برای شرکت های فرانسوی و سایر شرکت های خارجی است تا در بخش مهندسی با شرکت های ایرانی و طرح های پتروشیمی همکاری و مشارکت داشته باشند.

وی، تجربه همکاری و مشارکت شرکت های خارجی با صنعت پتروشیمی ایران به ویژه در دوره پسابرجام را همکاری برد- برد خواند، و گفت: هم اکنون اجرای طرح های فعلی و آینده صنعت پتروشیمی ایران نیاز به سرمایه گذاری حدود 100میلیارد دلار دارد، بنابراین ما متعهد و آماده هرگونه همکاری و مشارکت با سرمایه گذاران هستیم.

گفتنی است؛ دومین همایش صنایع دستی و پائین دستی پتروشیمی ایران با عنوان توسعه و سرمایه‌گذاری 6 و 7 اردیبهشت ماه درپاریس برگزار شد.

هدف از این همایش بررسی تمامی روش ها و ابزارهای ممکن جهت توسعه بخش های میان دستی و پائین دستی از طریق همکاریهای مشترک، انتقال تکنولوژی، جذب سرمایه گذاری خارجی، حضور در بازار های بین المللی و طرح و بررسی چالش های مهم موجود، در راستای توسعه فراگیر این بخشها در سطوح ملی و بین المللی است.

علاوه بر این، رویداد حاضر فرصتی پویا را برای تعاملات و شبکه سازی تجاری و همچنین برگزاری جلسات ملاقات با مقامات عالیرتبه، مدیران و کارشناسان شرکت های مهم بین المللی را فراهم کرده است.

مهمترین محورهای مورد بحث و گفتگو در این همایش عبارتند از:

-توسعه بخش های میان دستی و پائین دستی پتروشیمی

-توسعه و انتقال فناوری های پیشرفته

-شناسایی روندهای تکاملی در زنجیره ارزش افزوده

-جذب موسسات مالی بین المللی

-جذب شرکتهای بین المللی دارنده فناوری های پیشرفته

-ایجاد همکاری موسسات مالی داخلی و بین المللی

-معرفی چشم انداز بازارهای جهانی

-معرفی پتانسیل ها و بازارهای صنایع پائین دستی پتروشیمی ایران

-معرفی برنامه های حوزه بالادست و نقش آن بر توسعه بخش میان دستی و پائین دست پتروشیمی
۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۱:۴۵
نیپنا |
تعداد بازدید : ۳۰۴