ایجاد رگولاتوری در صنعت پتروشیمی روند توسعه را شتاب می‌دهد

ایجاد رگولاتوری در صنعت پتروشیمی روند توسعه را شتاب می‌دهد
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت پتروشیمی امروز دارای ظرفیت‌های بسیاری است که بدون تردید ایجاد رگولاتوری ظرفیت‌های توسعه ای را در این صنعت افزایش خواهد داد.
علی گل مرادی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان این که لزوم توسعه هرچه بیشتر صنعت پتروشیمی و توجه با آن به صورت جدی در جلسات مشترک میان کمیسیون انرژی مجلس و مسئولان وزارت نفت مطرح می شود گفت: توسعه هرچه بیشتر صنعت پتروشیمی بدون شک خام فروشی را کاهش خواهد داد، البته معتقدم این صنعت امروز رشد و توسعه خوبی تجربه می کند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: صنعت پتروشیمی ایران در صورت حمایت می تواند مسیر توسعه خود را با سهولت بیشتری طی کند و جذب سرمایه گذاری های جدید بدون تردید نقش آفرین خواهد بود.
وی با بیان این که امروز در بخش صادرات نفت با افزایش قیمت‌های جهانی این فرآورده مواجه هستیم، افزود: این افزایش قیمت‌ها باید به سمت ایجاد زیرساخت‌های مرتبط با ایجاد ارزش افزوده و کمک به زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی سوق داده شود.
گل مرادی تصریح کرد: باید بیش از پیش از حالت خام فروشی نفت خارج بشویم و به دنبال تولید محصولات نهایی در عرصه پتروشیمی و حمایت از این صنعت باشیم.
این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بحث ایجاد رگولاتوری در صنعت پتروشیمی به طور جدی دنبال می‌شود، این مقوله ظرفیت‌های این صنعت را بیش از این افزایش خواهد داد.
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۰:۱۲
تعداد بازدید : ۴۲۶