بازدید وزیر نفت از بیست و سومین نمایشگاه بین المللی نفت و گاز و پتروشیمی

بازدید وزیر نفت از بیست و سومین نمایشگاه بین المللی نفت و گاز و پتروشیمی

به گزارش پایگاه خبری اوپکس افتتاحیه بیست و سومین نمایشگاه بین المللی نفت و گاز و پتروشیمی با صحبت های وزیر نفت جناب آقای بیژن زنگنه برگزار شد.

وزیر نفت در ابتدای مراسم از تمامی شرکت های داخلی و خارجی شرکت کننده تشکر و قدردانی کرد و در ادامه صحبت هایش گفت: همانطور که می دانید سال 1397 از سوی مقام معظم رهبری سال حمایت از کالای ایرانی نام گذاری شده است. در همین راستا و در جمع صنعتگران و پیمانکاران محترم اعلام می کنم که برای فعال کردن صنایع نفتی باید تقاضا ایجاد کرد. پیش نیاز ایجاد تقاضا هم باید منابع مطمئن قابل اتکا برای سرمایه گذاری باشد. یک نمونه خوب از ایجاد تقاضا کار گازرسانی روستایی را می توان نام برد. این طرح موفق چهار ساله باعث گاز رسانی به هزار و پانصد روستا شده است و تقریبا هشتاد و دو درصد جمعیت روستایی کشور از نعمت گاز برخوردار شده اند که با افتخار تمام پیمانکاران این پروژه ایرانی و تمام تجهیزات از بازار ایران خریداری شد.

حال که شرکت کننده های خارجی در این نمایشگاه حضور دارند اعلام می کنم اگر می خواهند سهمی در بازار منطقه داشته باشند بستر مناسبی جهت همکاری با کشورمان فراهم شده است. در همین راستا و در جهت پیشرفت همکاری یکی از موارد مهم باید ضرورت نوسازی و بازسازی تاسیسات نفتی جهت بهره برداری و تحرک صنعتی و همچنین ایجاد اشتغال در کشورمان باشد. 

وی افزود: اگر بخواهیم نگاهی به اینده داشته باشیم باید عرض کنم امسال انشا... سال خوبی برای پارس جنوبی و صنعت پتروشیمی کشور خواهد بود. در سال جاری طرح های متعدد پتروشیمی به بهره برداری خواهد رسید که تولید و صادرات ما اضافه شود.

زنگنه گفت: برای همه ی شرکت کنندگان در این نمایشگاه آرزوی توفیق می کنم و امیدوارم در روزهایی که اینجا کنار هم هستیم بتوانیم راهکارهایی را برای پیشرفت صنعت پتروشیمی نه تنها در ایران بلکه در منطقه و جهان ایجاد کنیم.

بیست و سومین نمایشگاه بین المللی نفت و گاز و پتروشیمی از ساعت 10 صبح روز 16 اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز بکار کرد و تا تاریخ 19 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۷:۴۹
تعداد بازدید : ۵۵۴