ضرورت نگاه توسعه‌ای به صنعت پتروشیمی

ضرورت نگاه توسعه‌ای به صنعت پتروشیمی
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: باید صنعت پتروشیمی با توجه به کاردکردهای اثر بخش خود در صنعت و اقتصاد ایران مورد حمایت بیشتری قرار بگیرد.
حسن بهرام نیا عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نیپنا با بیان اینکه باید نگاه توسعه‌ای به صنعت پتروشیمی داشته باشیم، اظهار کرد: ما باید از صنعت پتروشیمی و سایر صنایع رو به رشد کشور به منظور ایجاد اشتغال استفاده بهینه را داشته باشیم.
بهرام نیا در این مورد گفت: براساس سیاست های اقتصاد مقاومتی باید از تمامی ظرفیت ها برای جلوگیری از خام فروشی استفاده کرد و در این مورد توجه به موضوع ارزش افزوده در صنعت نفت نقش مهمی در جلوگیری از خام فروشی دارد.
وی با تاکید بر لزوم توسعه صنعت پتروشیمی برای جلوگیری از خام فروشی افزود: بطور طبیعی برای توسعه صنعت نفت به منابع نقدی و سرمایه گذاری نیاز است که با توجه به محدودیت های بودجه ای باید بخشی از سرمایه گذاری ها از طریق جذب سرمایه گذاری خارجی انجام شود.
عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: باید با لحاظ نقش پتروشیمی ها در جلوگیری از خام فروشی ارزیابی همه جانبه ای در خصوص تامین خوراک آنها انجام شود تا این صنعت اشتغال‌زا درکشور تقویت شود.
وی با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی اشتغال زایی و سودآوری به دنبال دارد، عنوان کرد: این صنعت، صنعتی با ارزش افزوده بسیار بالاست و محصولات با ارزش آن نیز در دنیا بازار فروش خوبی دارد، از این رو باید محصولاتی در کشور تولید کرد که صرفه اقتصادی داشته باشد.
بهرام نیا با تاکید بر این که هم اکنون در صنعت پتروشیمی نیازمند دانش فنی و تکنولوژی روز دنیا هستیم افزود: بهتر است که ساخت برخی پروژه های این صنعت پر سود با مشارکت شرکت های برتر بین المللی صورت گیرد.
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۰:۵۰
تعداد بازدید : ۶۶۹