افزایش چشمگیر درآمدهای نفتی ایران در فروردین‌ماه ۹۷

افزایش چشمگیر درآمدهای نفتی ایران در فروردین‌ماه ۹۷
سخنگوی دولت وضع کنونی درآمدهای نفتی کشور را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: درآمدهای نفتی کشور در فروردین‌ماه امسال نسبت به دوره مشابه پارسال ۹۹ درصد افزایش یافته است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، محمدباقر نوبخت، امروز (سه‌شنبه، یکم خردادماه) در نشست هفتگی خود با خبرنگاران با اشاره به این که درآمدهای نفتی که در یک‌ماه نخست امسال به خزانه واریز شده است نسبت به یکماه نخست سال ۹۶، ۹۹ درصد افزایش داشته است، گفت: در فروردین ماه امسال هر بشکه نفت را به قیمت ۶۳ دلار فروخته‌ایم، در حالی فروردین سال ۹۶ قیمت نفت ۵۱ دلار برای هر بشکه بود.

وی افزود: هم اکنون برخی از محموله‌های میعانات گازی ایران بالای ۷۰ دلار برای هر بشکه فروخته می‌شود، که این موضوع بیانگر آن است که وضع درآمدهای نفتی کشور شرایط مطلوبی دارد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: بی جهت انتظارات روانی را تشدید نکنیم، منابع ما بیش از مصارف ماست، صادرات نفتی و غیرنفتی افزایش یافته و تراز اقتصادی ما نیز مثبت است.

نوبخت عنوان کرد: آمریکایی‌ها از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون تحریم‌های مختلفی علیه ما وضع کردند، اما نتیجه‌ای عایدشان نشد، انتخاب روشی که در گذشته نتیجه‌ای نداشته، نادرست و خطاست.
۱ خرداد ۱۳۹۷ ۱۳:۰۴
شانا |
تعداد بازدید : ۳۰۹