بارگیری همزمان ۲ نفتکش غول‌پیکر در بندر امام‌خمینی (ره)

بارگیری همزمان ۲ نفتکش غول‌پیکر در بندر امام‌خمینی (ره)
معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان اعلام کرد که برای نخستین بار در تاریخچه عملیاتی مجتمع بندری امام خمینی (ره) دو فروند نفتکش غول‌پیکر مخصوص حمل فرآورده‌های نفتی به طور همزمان بارگیری کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، ایرج مدیری اظهار کرد: برای نخستین بار در منطقه ویژه اقتصادی بندری امام‌خمینی (ره)، ۲ فروند نفتکش غول‌پیکر با طول ۱۸۳ متر و وزن ۴۷ هزار تن در اسکله‌های پایانه نفتی این مجتمع بزرگ بندری، عملیات بارگیری را با موفقیت به اتمام رساندند.

وی افزود: به منظور بهره‌گیری از ظرفیت کامل اسکله‌های نفتی و پذیرش کشتی‌های بزرگ‌تر و با هدف ارائه خدمات مطلوب و بهبود شاخص‌های عملیاتی فرآیند بارگیری همزمان این ۲ فروند نفتکش با ظرفیت کامل انجام شد.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، جذب ترافیک کالای بیشتر به بندر در بخش موادنفتی را از مهم‌ترین مزیت‌های این عملیات برشمرد.

یادآور می‌شود مجتمع بندری امام خمینی (ره) در پی تمهید زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، سبب رونق فعالیت‌های این بخش در زمینه انبارش، تخلیه و بارگیری و ترانزیت مواد نفتی شده و طی سال‌های اخیر به رتبه نخست مرز خروجی فرآورده‌های نفتی دست یافته است.
۱ خرداد ۱۳۹۷ ۱۴:۲۶
شانا |
تعداد بازدید : ۲۶۴