حمایت دولت از سرمایه گذاری شرکت های خارجی در پتروشیمی ایران

حمایت دولت از سرمایه گذاری شرکت های خارجی در پتروشیمی ایران
سخنگوی دولت گفت: دولت هرگونه همکاری با شرکت های خارجی که خواهان سرمایه گذاری در بخش پتروشیمی ایران هستند را انجام خواهد داد.
محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت، امروز سه شنبه، 1 خرداد، در نشست هفتگی خود و در پاسخ به پرسش خبرنگار نیپنا که باوجود فشارهای آمریکا برخی از شرکت های خارجی در بخش پتروشیمی و نفت خواهان همکاری با ایران هستند، دولت چه حمایت هایی در این خصوص انجام خواهد داد، گفت: دولت تسهیلات لازم را در اختیار سرمایه گذاران داخلی و خارجی که خواهان سرمایه گذاری در صنعت نفت و پتروشیمی ایران هستند فراهم خواهد کرد.
وی افزود: ما از چنین سرمایه گذاری هایی بدون تردید استقبال و حمایت خواهیم کرد، وزارت نفت نیز به طور ویژه و مشخص این حمایت را انجام خواهد داد.
نوبخت در ادامه تصریح کرد: بر اساس گزارش صندوق بین المللی پول، ایران هجدهمین اقتصاد بزرگ جهان است و با وجود تحریم ها، هنوز از نظر اقتصادی در این جایگاه قرار دارد، بی جهت انتظارات روانی را تشدید نکنیم، منابع ما بیش از مصارف ماست، صادرات نفتی و غیرنفتی افزایش یافته و تراز اقتصادی ما نیز مثبت است.
سخنگوی دولت گفت: هم اکنون برخی از محموله‌های میعانات گازی ایران بالای ۷۰ دلار برای هر بشکه فروخته می‌شود، که این موضوع بیانگر آن است که وضع درآمدهای نفتی کشور شرایط مطلوبی دارد.
وی با اشاره به اینکه درآمدهای نفتی که در یکماه نخست امسال به خزانه واریز شده است نسبت به یکماه نخست سال ۹۶، افزایش قابل توجهی داشته است، عنوان کرد: در فروردین ماه امسال هر بشکه نفت را به قیمت ۶۳ دلار فروخته‌ایم، در حالی که فروردین سال ۹۶ قیمت نفت ۵۱ دلار برای هر بشکه بود.
نوبخت به اظهارات اخیر وزیر امورخارجه آمریکا اشاره کرد و ادامه داد: آمریکایی‌ها از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون تحریم‌های مختلفی علیه ما وضع کردند، اما نتیجه‌ای عایدشان نشد، انتخاب روشی که در گذشته نتیجه‌ای نداشته، نادرست و خطاست.
۱ خرداد ۱۳۹۷ ۱۷:۰۵
تعداد بازدید : ۴۰۲