تجهیز منطقه عملیاتی سرخون و گشوی جنوبی به شبکه دیجیتال بیسیم

تجهیز منطقه عملیاتی سرخون و گشوی جنوبی به شبکه دیجیتال بیسیم
همزمان با هفته جهانی ارتباطات، شبکه بیسیم دیجیتال منطقه عملیاتی سرخون و گشوی جنوبی واقع در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، راه‌اندازی شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز زاگرس جنوبی، قدرت‌الله قنبریان، رئیس اداره مخابرات شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز زاگرس جنوبی با اعلام این خبر اظهار کرد: با راه‌اندازی این شبکه بیسیم، افزون بر بهینه شدن پوشش شبکه بیسیم مناطق عملیاتی، امکان ارتباط تلفن با بیسیم و گروه‌بندی واحدهای استفاده کننده نیز میسر می‌شود.

وی افزود: این شبکه شامل ۵۰ دستگاه بیسیم به صورت پایلوت است که در منطقه عملیاتی سرخون و گشوی جنوبی نصب و راه‌اندازی شده و با توجه به نتیجه مثبت آن، به زودی سایر مناطق و ستاد شیراز نیز به این شبکه بیسیم مجهز می‌شوند و با اجرایی شدن این پروژه در سایر مناطق عملیاتی و ستاد شیراز، امکان برقراری ارتباط بیسیم میان مناطق و ستاد نیز فراهم می‌شود.

قنبریان از راه‌اندازی بستر جدید انتقال دیتای منطقه عملیاتی سرخون و گشوی جنوبی، خبر داد و افزود: بستر جدید، mb/s ۱۰ ظرفیت دارد و با راه‌اندازی آن، انتقال دیتا از منطقه عملیاتی سرخون و گشوی جنوبی نیز مانند سایر مناطق از دو مسیر انجام می‌شود که افزون بر افزایش سرعت انتقال،جلو قطع شدن سامانه انتقال دیتا را نیز می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز زاگرس جنوبی مسئولیت بهره‌برداری از پنج منطقه عملیاتی پارسیان، آغار و دالان، سروستان و سعادت‌آباد، نار و کنگان و سرخون و گشوی جنوبی در استان‌های فارس، بوشهر و هرمزگان را به عهده دارد و به دلیل دوری مسافت میان ستاد و مناطق عملیاتی از یکدیگر، برقراری ارتباطات مخابراتی برای پیشبرد فعالیت‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.
۲ خرداد ۱۳۹۷ ۱۴:۰۳
شانا |
تعداد بازدید : ۳۵۰