اشتغالزایی و توسعه صنعت پتروشیمی نیازمند جذب سرمایه گذاری خارجی

اشتغالزایی و توسعه صنعت پتروشیمی نیازمند جذب سرمایه گذاری خارجی
ورود سرمایه های جدید به صنعت پتروشیمی باید به عنوان یک راهبرد مهم مورد توجه ویژه قرار بگیرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس عضو اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار نیپنا با اشاره به این‌که افزایش سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران سبب بهبود روند اشتغال‌زایی در کشور می‌شود، گفت: اکنون آنچه بیش از همه به آن نیازمندیم ایجاد اشتغال است و برای این اشتغال‌زایی نیز باید موتور اقتصاد کشور حرکت کند که یکی از لوازم این حرکت توسعه صنعت پتروشیمی است.
عباس آرگون، به لزوم جذب سرمایه درصنعت پتروشیمی اشاره کرد و گفت: در شرایط کنونی منطقه، جذب سرمایه و ورود سرمایه گذار خارجی به کشور نشانگر امنیت بالای سرمایه گذاری درایران و ارمغان ثبات اقتصادی است.
وی افزود: شکی نیست که سرمایه گذاری خارجی در صنعت کشور به‌ویژه صنعت مولد و پرسود پتروشیمی، سبب رشد و توسعه صنعتی و اقتصادی کشور خواهد شد، همچنین ‌سرمایه‌گذاری‌های جدید در این صنعت افزون بر توسعه و رشد اقتصادی کشور، بیانگر قدرت و دیپلماسی نرم جمهوری اسلامی ایران در کنار فشارهای سیاسی و اقتصادی آمریکاست.
آرگون تصریح کرد: یکی از آثار مثبت جذب سرمایه و ورود سرمایه گذار خارجی به کشور رشد افزایش اشتغال است، از این رو بدون تردید سرمایه گذاری خارجی به افزایش اشتغال‌زایی و پویا و فعال‌تر شدن شرکت‌های داخلی می‌انجامد.
۹ خرداد ۱۳۹۷ ۱۱:۳۷
تعداد بازدید : ۴۶۹