ضرورت حمایت از تولید و سرمایه گذاری درصنعت پتروشیمی

ضرورت حمایت از تولید و سرمایه گذاری درصنعت پتروشیمی
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت : حمایت از تولید و تکمیل زنجیره ارزش باعث جلوگیری از خام فروشی ، بهبود وضعیت اشتغال و جذب سرمایه گذاری در این صنعت می شود .
به گزارش اوپکس سکینه الماسی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نیپنا با بیان اینکه توسعه صنعت پتروشیمی و شکل گیری کامل زنجیره ارزش در این حوزه بسیار ضروری است، گفت: این مهم نه تنها از خام فروشی جلوگیری می‌کند، بلکه وضعیت اشتغال و دیگر شاخص‌های اقتصادی را نیز بهبود می‌بخشد.
الماسی ادامه داد: ساماندهی صنایع پتروشیمی و ایجاد زیرساخت‌ها می‌تواند صنایع میان دست را همسو با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری به منظور تکمیل زنجیره ارزش ایجاد کند و در این مسیر باید از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کرد.
این عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر این‌که باید به صنعت پتروشیمی کمک کنیم تا سرمایه گذاران بخش خصوصی بتواند بخش میان دست و پایین دست این صنعت را توسعه دهند، عنوان کرد: رگولاتوری باید براساس قانون پیش رود و ایجاد فضای رقابتی را نیز تسهیل کند.
وی گفت: باید به این باور برسیم که جایگاه صنعت پتروشیمی با سال‌های پیش تغییر کرده است و متناسب با این جایگاه و آینده ماموریت‌های صنعت پتروشیمی را ترسیم کنی
۱۲ خرداد ۱۳۹۷ ۱۴:۴۵
تعداد بازدید : ۴۷۰