رگولاتوری شرط توسعه صنعت پتروشیمی است

رگولاتوری شرط توسعه صنعت پتروشیمی است
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان این که نبود رگولاتوری قانونمند در صنعت پتروشیمی ممکن است توسعه این صنعت را با چالش مواجه کند، گفت: رگولاتوری شرط توسعه صنعت پتروشیمی است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس حسن بهرام نیا، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان این که در صنعت پتروشیمی تنوع فرآیند بسیاراست، گفت: قدرت اعمال حاکمیت برای رگولاتوری وزارت نفت است، اما با توجه به تاثیرگذاری بالای صنعت پتروشیمی روی دیگر صنایع، باید اختیارات قانونمند در بخش پتروشیمی ایجاد شود.

وی افزود: پتروشیمی به عنوان صنعتی پیشرو نقش مهمی در توسعه اقتصادی و صنعتی کشورمان دارد و دراین مسیر برای توسعه متوازن و تکمیل زنجیره ارزش در این صنعت رو به رشد نقش بخش خصوصی تاثیر گذار است.

بهرام نیا تصریح کرد: صنعت پتروشیمی از جمله صنایعی است که نقش مهمی در بخش‌های مختلف اقتصادی و صنعتی ایفا می‌کند و مجتمع‌های پتروشیمی افزون بر تامین نیاز داخل با صادرات انواع محصولات پتروشیمی در تامین ارز مورد نیاز کشور اثرگذار هستند و باید از این صنعت بیش از گدشته حمایت کرد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: نیاز به رگولاتوری در همه بخش‌های پتروشیمی ضروری است، رگولاتوری می‌تواند نقش سازنده‌ای را برای این زنجیره ارزش افزوده ایفا کند و امید است با ایجاد یک سازمان رگولاتور قدرتمند شاهد همگرایی بیشتر در میان پتروشیمی ها باشیم.
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ۱۳:۳۹
تعداد بازدید : ۳۸۱