ایران می‌تواند منبع مطمئنی برای تامین انرژی پاکستان باشد

ایران می‌تواند منبع مطمئنی برای تامین انرژی پاکستان باشد
رئیس جمهوری به همکاری‌های تهران - اسلام آباد در حوزه انرژی اشاره کرد و گفت: ایران می‌تواند منبع مطمئنی برای تامین انرژی پاکستان باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، دکتر حسن روحانی که برای شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای به چین سفر کرده است، امروز (شنبه، ۱۹ خردادماه) در دیدار با ممنون حسین، رئیس جمهوری پاکستان، با ابراز خرسندی از روابط رو به گسترش دو کشور، تاکید کرد: تهران از توسعه همه‌جانبه روابط با اسلام آباد استقبال می‌کند و باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های گسترده، سطح روابط و همکاری‌های ایران و پاکستان را به‌ویژه در حوزه اقتصادی، بیش از پیش ارتقا داد.

رئیس جمهوری تقویت همکاری‌های بانکی را برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور مهم برشمرد و افزود: ایران آماده است در زمینه‌های مختلف با پاکستان سرمایه‌گذاری متقابل داشته باشد.

وی با بیان این‌که ایران، پاکستان را کشوری مهم در منطقه می‌داند و امیدواریم همواره شاهد تعمیق و توسعه روابط باشیم، به همکاری‌های تهران - اسلام آباد در حوزه انرژی اشاره کرد و گفت: ایران می‌تواند منبع مطمئنی برای تامین انرژی پاکستان باشد.

روحانی با اشاره به گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تصریح کرد: ایران در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به تعهداتش پایبند بوده است و یکجانبه‌گرایی دولت آمریکا و خروج از برجام به عنوان یک توافق مهم بین‌المللی، خلاف مقررات و عرف روابط بین‌الملل و نیز مصوبات شورای امنیت است که ضرورت دارد اعضای جامعه جهانی در برابر آن واکنش نشان دهند.

رئیس جمهوری پاکستان نیز در این دیدار با اشاره به اشتراک‌های عمیق فرهنگی و تاریخی دو ملت ایران و پاکستان تاکید کرد: پاکستان به عنوان یک کشور دوست و همسایه، همواره در کنار ایران خواهد ایستاد و ما مصمم به توسعه روابط در همه زمینه‌ها هستیم.

ممنون حسین، با بیان این‌که کشورش توسعه بندر چابهار را به نفع کل منطقه می‌داند، گفت: باید با همکاری یکدیگر و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها، میزان مبادلات تجاری دو کشور را با رفع تمامی موانع از جمله موانع تعرفه‌ای، بیش از پیش افزایش دهیم.

وی با اعلام مجدد حمایت پاکستان از عضویت کامل ایران در سازمان همکاری شانگهای افزود: نقش مثبت ایران به عنوان عضو ناظر سازمان همکاری شانگهای را ستایش می‌کنیم و امیدواریم هرچه سریع‌تر ایران به جمع اعضای دائم این سازمان بپیوندد.
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ۱۳:۴۷
شانا |
تعداد بازدید : ۴۰۰