توضیحات پتروشیمی کارون درباره انتشار گاز ناکس

توضیحات پتروشیمی کارون درباره انتشار گاز ناکس
مدیر روابط عمومی پتروشیمی کارون گفت: هفته گذشته به سبب اشکال فنی و از سرویس خارج شدن یکی از بخش‌ها، چند ساعت میزان گاز ناکس خارج شده بیش از حد مجاز و حدود ۴۰۰ ppm بود که خیلی زود با به حداقل رساندن خروجی سیستم و پایین آوردن دما، مشکل برطرف شد.
منصور لیاقت‌مهر در پاسخ به خبرنگار شانا درباره برخی اخبار مبنی بر انتشار گاز سمی ناکس در این مجموعه، ضمن تائید انتشار این گاز در حد مجاز اعلام شده سازمان محیط زیست در چند ماه گذشته، گفت: به دلیل تامین نشدن کاتالیست مربوطه از چند ماه قبل گاز ناکس از واحد اسید نیتریک منتشر شده است که البته میزان گاز منتشر شده در این مدت به جز چند ساعت در هفته گذشته در سطح ۱۷۰ تا ۱۸۰ ppm بوده است که تا ۳۰۰ ppm اعلام شده سازمان محیط زیست فاصله دارد.

وی با اعلام این‌که در این مدت محیط زیست استان در جریان شرایط و محدودیت‌های تهیه و تامین کاتالیست به واسطه شرایط بین‌المللی بوده است، گفت: هفته گذشته به سبب اشکال فنی و از سرویس خارج شدن یکی از بخش‌ها، چند ساعت میزان گاز ناکس خارج شده بیش از حد مجاز و حدود ۴۰۰ ppm بود که خیلی زود با به حداقل رساندن خروجی سیستم و پایین آوردن دما، مشکل برطرف شد. هم‌اکنون نیز میزان گاز ناکس خارج شده از واحد اسید نیتریک در حد همان ۱۷۰ تا ۱۸۰ ppm است.

مدیر روابط عمومی پتروشیمی کارون یادآور شد که صبح امروز مسئولان محیط زیست ماهشهر و استان خوزستان از این مجتمع بازدید کردند و در جریان اقدام‌های پیشگیرانه انجام شده قرار گرفتند و راهکارهای مناسب برای بهبود شرایط اتخاذ شده است.

لیاقت‌مهر با اعلام این‌که اقدام‌های لازم برای تهیه کاتالیست از خارج کشور و تولید داخلی از چند ماه قبل انجام شده است، گفت: هلدینگ خلیج فارس این پیگیری‌های را انجام داده و اعلام شده که تا حدود یک ماه آینده این کاتالیست تامین خواهد شد. البته نمونه استاندارد تولید داخل آن هم در حال تهیه است و قول داده‌اند تا پایان تیر ماه به دست ما برسانند‌.
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ۱۴:۵۰
تعداد بازدید : ۳۴۹