افتتاح مجتمع جدید تولید پلی اتیلن سنگین لیوندل باسل

مجتمع جدید قرار است در سال 2019 میلادی در لاپورته تگزاس به بهره برداری برسد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از پایگاه اینترنتی پلاستیک نیوز یوروپ (plasticsnewseurope)، شرکت لیوندل باسل اینداستریز (LBI) در حال پیشبرد طرح بزرگ ساخت یک مجتمع تولید پلی اتیلن سنگین جدید (HDPE) است.
پل آگوستوسکی، معاون ارشد شاخه الفین ها و پلی الفین های قاره آمریکا شرکت لیوندل باسل اینداستریز، مستقر در تگزاس، در مصاحبه ای با پلاستیک نیوز در تاریخ سوم ماه مه امسال عنوان کرد: مجتمع جدید قرار است در سال 2019 میلادی در لاپورته تگزاس (LaPorte) به بهره برداری برسد.
مجتمع یادشده از ظرفیت تولیدی معادل یک میلیارد و 100 میلیون پوند در سال برخوردار است و نخستین تاسیسات در مقیاس جهانی (world-scale) تولید پلی اتیلن سنگین خواهد بود که از فناوری اختصاصی Hyperzone شرکت لیوندل باسل بهره می گیرد.
آگوستوسکی یادآورد شد: Hyperzone پیشتر در یک مجتمع پایلوت در اروپا به کار گرفته شده است. این تکنولوژی امکان تولید طیف وسیعی از پلی اتیلن های سنگین را در یک مجتمع فراهم می سازد.
اکسترودر اصلی و پلتایزر خط تولید جدید در ماه آوریل امسال ارسال و نصب شدند. همچنین هر دو بخش رآکتور چند قسمتی (multizone reactor) آن در ماه گذشته میلادی نصب شد. از طرفی رآکتور فاز گازی (gas-phase reactor) این خط تولید در ماه ژوئن ارسال و نصب می شود.
معاون ارشد شاخه الفین ها و پلی الفین های قاره آمریکا شرکت لیوندل باسل اینداستریز می گوید: پلی اتیلن سنگین تولیدشده به کمک فناوری Hyperzone ترکیب ایده آلی از خواصی مانند تافنس (toughness) و مقاومت شیمیایی را ارائه می کند.
۲۰ خرداد ۱۳۹۷ ۱۱:۵۳
نیپنا |
تعداد بازدید : ۲۹۷