سیاست آمریکا برای کاهش صادرات نفت ایران حمایت نمی شود

سیاست آمریکا برای کاهش صادرات نفت ایران حمایت نمی شود
روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا اعلام کرد، خریداران نفت ایران از حرکت آمریکا برای منزوی کردن تهران حمایت نمی کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، روزنامه یاد شده نوشت، تلاش دولت ترامپ برای تحت فشار قراردادن ایران به کشورهایی بستگی دارد که به درستی مبارزه آمریکا علیه ایران شک دارند و در مقابل آن چنان مقاومت می کنند که ممکن است یک عنصر اصلی این حرکت یعنی کاهش صادرات نفت ایران خنثی شود.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 9 مه (19 اردیبهشت) اعلام کرد که این کشور از برجام خارج می شود و به تعلیق تحریم های هسته ای این کشور علیه تهران ادامه نمی دهد.
«مایک پمپئو» وزیر خارجه و «جان بولتون» مشاور امنیت ملی این کشور، تهران را به وضع «شدیدترین تحریم‌های تاریخ» تهدید کرده اند با این حال، مشتریان نفت ایران خود را برای مقابله با تحریم صادرات نفت ایران آماده می کنند.
به گزارش ایرنا، چین فروردین ماه گذشته معاملات آتی با سیستم قیمت گذاری یوان را راه اندازی کرد و قول داده است به خرید نفت از ایران که به احتمال زیاد پول آن را به یوان پرداخت خواهد کرد، ادامه دهد.
تهران و مسکو نیز قراردادی را امضا کردند که براساس آن همه معاملات به جای اینکه در قبال دلار آمریکا باشد به صورت تهاتری انجام می شود، زیرا هر دو کشور خواهان کاهش نفوذ آمریکا بر اقتصادشان هستند.
ایران نیز تسویه حساب قراردادهای واردات کالا به دلار آمریکا را ممنوع و یورو را جایگزین آن کرد.
دهلی نو نیز اعلام کرده است که با پیروی نکردن از تحریم های آمریکا می خواهد به صیانت از منافع ملی خود بپردازد.
برخی تحلیلگران معتقدند، یک میلیون بشکه نفت در روز که تصور می شود با بازگشت تحریم ها از بازار خارج شود، ممکن است در عمل خارج نشود، زیرا در تجربه گذشته تحریم ها، آمریکا و اتحادیه اروپا هر دو نفت ایران را تحریم کرده بودند، اما این بار واشنگتن در تحریم نفت ایران تنهاست. کشورهای اروپایی امضاکننده برجام به وضوح نشان داده اند که از برجام خارج نخواهند شد.
۲۱ خرداد ۱۳۹۷ ۱۱:۱۶
ایرنا |
تعداد بازدید : ۵۶۰