شستا و خلیج فارس ادغام می‌شوند

شستا و خلیج فارس ادغام می‌شوند
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) از ادغام پتروشیمی‌های شستا و هلدینگ خلیج فارس خبر داد و گفت: درصددیم با همکاری هلدینگ خلیج فارس و شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مجموعه‌های پتروشیمی را در راستای ایجاد یک هلدینگ بین‌المللی قدرتمند و قابل رقابت با هلدینگ‌های دیگر چون سابیک، ادغام کنیم.
مرتضی لطفی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اوپکس، با تاکید بر هدف‌گذاری شستا برای خروج از بنگاه‌داری و روی‌آوردن به سهام‌داری، گفت: امروزه گرایش بین المللی به سمت تجمیع بنگاه‌ها است، ما نیز با چنین نگاهی به دنبال این هستیم که در برخی حوزه‌های فعالیتی مانند فولاد، مس، پتروشیمی ورود جدی داشته باشیم.
وی با اشاره به مذاکرات شستا با هلدینگ خلیج فارس و شرکت ملی صنایع پتروشیمی، اظهار کرد: نامه ای را به دولت ارسال کردیم و موافقت دولت را برای تسریع اقدامات در راستای استراتژی خود گرفتیم.
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) ابراز امیدواری کرد:انتظار می‌رود بتوانیم سهم هر نهاد غیر دولتی که در حوزه پتروشیمی فعالیت و کالای خود را ارزش‌گذاری می‌کند، به نسبت ارزش‌گذاری خریداری کنیم.
لطفی در توضیح هدف شستا، تصریح کرد: فرض کنید یک هلدینگ بین‌المللی پتروشیمی ایجاد می‌شود، ارزش دارایی من نسبت به ارزش دارایی هلدینگ خلیج فارس در هلدینگ ایجادشده 10 درصد می‌شود بنابراین می‌توانم 10 درصد سهم داشته باشم؛ غدیر، صندوق بازنشستگی و ... هم به همین شکل.
وی با تاکید بر اینکه منافع حاصل از ادغام هلدینگ‌های پتروشیمی بسیار بالا است، گفت: با ادغام، در مذاکرات بین‌المللی می‌توانیم رقیب جدی بسیاری از هلدینگ‌های بین المللی دیگر ازجمله سابیک باشیم؛ در تامین خوراک، صادرات، تنوع تولید و ارزش آفرینی نیز تقویت می‌شویم.
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) ادامه داد: از این رو ادغام همه پتروشیمی‌هایمان را در دستور کار قرار دادیم. قرار است ظرف مدت پنج سال از بنگاه‌داری خارج شویم و به سهام‌داری روی آوریم. برای ادغام پتروشیمی‌های کشور تفاهم‌نامه‌ای با هلدینگ خلیج فارس امضاء کردیم تا واحدهایمان را ادغام کنیم و متناسب با ارزش دارایی‌مان از آنجا سهم بگیریم.
۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ۱۱:۳۱
تعداد بازدید : ۴۵۶