احداث پتروشیمی در دیلم اقتصاد این منطقه را متحول می کند

احداث پتروشیمی در دیلم اقتصاد این منطقه را متحول می کند
طرح پتروشیمی سراج گستران رجال آینده ای بسیار روشن برای شمال استان بوشهر به خصوص شهرستان دیلم ایجاد خواهد کرد.
نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی درگفتگو با خبرنگار نیپنا با اشاره به این که مردم شهرستان دیلم انتظار دارند در اجرای این طرح پتروشیمی از ظرفیت و نیروهای بومی این منطقه استفاده شود، گفت: احداث پتروشیمی در دیلم اقتصاد این منطقه را متحول می کند.
عبدالحمید خدری، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: در حالی که در جنوب استان بوشهر صنایع متعددی وجود دارد در شمال این استان هیچگونه سرمایه گذاری در صنعت ایجاد نشده بود و این خلا احساس می شد که برای ایجاد توازن منطقه ای در شمال و جنوب استان اجرای طرح پتروشیمی دیلم ضرورت داشت.
نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:پتروشیمی سراج گستران رجال دیلم بدون تردید آینده ای بسیار روشن برای شمال استان بوشهر بخصوص شهرستان دیلم ایجاد خواهد کرد.
وی عنوان کرد: با حمایت مردم و مسئولان صنعت پتروشیمی، موانع و مشکلات پیش رویی که در احداث طرح پتروشیمی دیلم وجود داشت برطرف کردیم تا توسعه آن تسریع و تسهیل شود.
نماینده مردم بوشهر در مجلس گفت: بوشهر دارای صنایع متعدد پتروشیمی، نفت و گاز است که این موضوع می تواند در اشتغالزایی این استان موثر باشد.
خدری بوشهر را قلب تپنده اقتصاد کشور دانست وگفت: امروز بوشهر در کنار آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس، نقش برجسته ثروت آفرینی برای اداره امور کشور دارد.
وی افزود: استان بوشهر از صنایع متعدد پتروشیمی، نفت و گاز بهره مند است، از این رو مردم آن نباید با تنگناهای معیشتی، اقتصادی و اشتغال دست و پنج نرم ‌کنند، توسعه پتروشیمی در این استان بدون تردید اشتغالزایی را به همراه دارد.
عملیات اجرایی طرح احداث مجتمع پتروشیمی سراج گستران رجال در منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر در حوزه شهرستان دیلم مردادماه پارسال با ظرفیت سالانه 720 هزار تن محصولات پلی الفینی آغاز شد.
منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر با رویکرد تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی به مساحت 2100 هکتار در فاصله 15 کیلومتری جنوب شهر دیلم در شمال استان بوشهر قرار دارد.
۲۷ خرداد ۱۳۹۷ ۱۳:۵۴
تعداد بازدید : ۴۴۰