راه اندازی یک مجتمع جدید پتروشیمی در چین

راه اندازی یک مجتمع جدید پتروشیمی در چین
نخستین خط تولید پاراکسیلن شرکت هنگلی چین در ماه نوامبر راه اندازی می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از پلاتس، شرکت پتروشیمی هنگلی چین (Hengli Petrochemical) در نظر دارد یکی از دو خط تولید پاراکسیلن (paraxylene) جدید خود را در ماه نوامبر امسال در شهر دالیان استان لیائونینگ این کشور به طور آزمایشی راه اندازی (test runs) کند.
یک منبع آگاه می گوید: برنامه یادشده در ادامه راه اندازی آزمایشی (trial runs) مجتمع جدید این شرکت با ظرفیت 20 میلیون تن در سال در ماه اکتبر سال جاری میلادی خواهد بود.
هر دو خط تولید پاراکسیلن جدید هر یک از ظرفیت تولیدی معادل 2 میلیون و 250 هزار تن در سال برخوردار هستند.
منابع آگاه همچنین عنوان کردند: انتظار می رود خط تولید دوم در سه ماهه اول یا دوم سال 2019 میلادی به بهره برداری برسد.
شرکت پتروشیمی هنگلی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ترفتالیک اسید خالص (PTA) چین و جهان به شمار می رود. این شرکت سه مجتمع در شهر دالیان با ظرفیت تولیدی در مجموع معادل 6 میلیون و 600 هزار تن در سال در اختیار دارد. پاراکسیلن برای تولید ترفتالیک اسید خالص استفاده می شود.
بر اساس داده های منتشر شده توسط موسسه اس اند پلی گلوبال پلاتس (S&P Global Platts)، در ماه ژوئن امسال شرکت هنگلی یک سهمیه نفت خام وارداتی به حجم پنج میلیون تن (معادل 36 میلیون و 650 هزار بشکه) از سوی وزارت تجارت چین دریافت کرده است.
کار ساخت پالایشگاه یادشده قرار است مطابق جدول زمانبندی در ماه ژوئیه به اتمام برسد. سپس نیاز است؛ تاییدیه لازم برای آغاز فعالیت آن از سوی دولت دریافت شود.
۲۸ خرداد ۱۳۹۷ ۱۳:۲۷
نیپنا |
تعداد بازدید : ۷۱۱