امکان استفاده از قابلیت های بازار سرمایه برای تامین مالی طرح های پتروشیمی

امکان استفاده از قابلیت های بازار سرمایه برای تامین مالی طرح های پتروشیمی
بازار سرمایه می تواند در تامین مالی طرح های پتروشیمی با توجه به وجود روش های مختلف موجود نقش آفرین باشد.
مرتضی عزیزی مدیرعامل شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان درگفتگو با خبرنگارنیپنا درباره امکان استفاده از روش های نوین سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی از مسیر بازار سرمایه اظهار کرد: شرکت های پتروشیمی می توانند از ابزارهای مختلف موجود در بازار سرمایه با بررسی دقیق و کارشناسی با هدف تامین مالی طرح های توسعه ای خود استفاده کنند.
وی افزود: اولین اوراق سلف منتشر شده در صنعت پتروشیمی برای پتروشیمی های پردیس و شیراز منتشر شد و هرچند چالش های مختلفی را تجربه کرد اما در تامین مالی طرح های توسعه ای این دو پتروشیمی اثر بخش بود.
عزیزی تصریح کرد: اکنون باید از تمامی ظرفیت های موجود برای تامین مالی طرح های پتروشیمی استفاده کرد تا شاهد بهره برداری زود تر از این سرمایه های ملی باشیم.
به گزارش خبرنگار نیپنا ، فعالان بازار سرمایه اعتقاد دارند که افزون بر صندوق های سرمایه گذاری پروژه که می تواند سرمایه های مردم را جذب کند و در طرح های توسعه ای صنعت پتروشیمی مورد استفاده قرار دهد ، اوراق سلف نیز به عنوان یک سرمایه گذری سود آور و مطمئن می تواند در تامین مالی طرح ها کار ساز باشد،در صندوق سرمایه‌گذاری پروژه سرمایه‌ لازم برای اجرای پروژه با مشارکت آحاد مردم تامین می‌شود و به این منظور، مالکیت پروژه و منافع حاصل از آن به سهام قابل عرضه در بازار سرمایه تبدیل می‌شود و مردم سهام‌دار پروژه می‌شوند.
۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ۱۴:۱۴
تعداد بازدید : ۵۳۳