افزایش نوسان های قیمتی در بازار جهانی متانول

افزایش نوسان های قیمتی در بازار جهانی متانول
با افزایش تولید متانول در ایالات متحده، ترینیداد ،توباگو، عربستان و ایران پیش بینی می شود جهت گیری قیمتی در بازار متحول شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از پایگاه اینترنتی پلاستیک نیوز یوروپ مایک نش، معاون رئیس شرکت سین گس کمیکالز (Syngas Chemicals) به تازگی در کنفرانس بین المللی انجمن تولیدکنندگان و مصرف کنندگان متانول (IMPCA) که در شهر کومو ایتالیا برگزار شد؛ عنوان کرد: نوسانات قیمتی در بازار جهانی متانول با روی کار آمدن ظرفیت های جدید تولید و رشد تقاضا برای این محصول از سوی مجتمع های تبدیل متانول به الفین (MTO) چین بیش از پیش افزایش خواهد یافت.
وی افزود: انتظار می رود با قرارگیری مجتمع های جدید در مدار تولید در سال های پیش رو و افزایش تولید متانول در ایالات متحده، ترینیداد و توباگو، عربستان سعودی و ایران که پیش بینی می شود جهت گیری قیمتی را شدیدا متاثر سازد؛ دینامیک عرضه بازار کاملا متحول شود.
در کوتاه مدت بازار متمرکز بر افزایش تولید ایران و مجتمع تولید متانول جدید یک میلیون و 750 هزار تنی Natgasoline در Beaumont ایالت تگزاس خواهد بود. مجتمع یادشده با رسیدن به بهره برداری بزرگترین مجتمع تولید متانول ایالات متحده می شود.
منابع صنعتی می گویند: این مجتمع کار تولید آزمایشی (test production) را در ماه مه امسال آغاز کرد و انتظار می رود تولید تجاری را اندکی پس از آن آغاز کند.
معاون رئیس شرکت سین گس کمیکالز افزود: یکی از دلایل نوسانات قیمتی پیش بینی شده مرکز تقاضا است. مجتمع های تبدیل متانول به الفین در کوتاه مدت عاملی تعین کننده در ارتباط با رشد تقاضا به شمار می روند.
۲ تیر ۱۳۹۷ ۱۵:۳۶
نیپنا |
تعداد بازدید : ۳۷۹