شرکت ملی حفاری بدون حضور دکل، خدمات فنی و مهندسی ارائه می‎دهد

شرکت ملی حفاری بدون حضور دکل، خدمات فنی و مهندسی ارائه می‎دهد
شرکت ملی حفاری ایران برای نخستین بار اجرای پروژه‌های افزایش، حفظ و نگهداشت تولید نفت را از طریق ارائه خدمات یکپارچه فنی و مهندسی از صفر تا ۱۰۰ بدون حضور دکل حفاری عهده‌دار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، این خدمات در حیطه مسئولیت معاونت مدیرعامل در امور فنی و مهندسی ارائه می‌شود و در اجرای آن مدیریت‌ها و بخش‌های مختلف پشتیبانی شرکت همکاری و همیاری دارند.

نخستین پروژه از این دست بر اساس توافق میان این شرکت و شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) از شهریور سال گذشته در میدان نفتی آزادگان جنوبی به اجرا در آمده است.

مدیر پروژه خدمات فنی یکپارچه میدان نفتی آزادگان جنوبی در شرکت ملی حفاری ایران در این باره گفت: این پروژه با هدف تولیدی کردن ۵۰ حلقه چاه در این میدان اجرا شد و در این زمینه تاکنون با احیای هفت حلقه چاه شاهد افزایش تولید به میزان تقریبی ۸هزار و ۲۰۰ بشکه در روز بوده‌ایم.

رامتین طهماسبی‌پور افزود: همسو با اجرای این پروژه در این مدت با انجام اسیدکاری گسترده روی چاه شماره ۱۰۷ به عنوان نخستین چاه کاندیدای اسیدکاری گسترده با همکاری مدیریت خدمات سیمان و انگیزش چاه پس از آزمایش سطحی و درون چاهی و جریان دادن چاه، دبی آن به حدود ۴۰۰ بشکه در روز افزایش یافت.

وی اظهار کرد: همچنین در مدت پیش گفته، انجام عملیات مانده‌یابی یک حلقه چاه با حضور دکل میسر شد که پیش از آن تعمیر با دکل امکان پذیر نبود و مانده‌یابی (خارج‌سازی ۳SV) یک حلقه چاه دیگر با به‌کارگیری لوله مغزی سیار با همکاری گروه چاه‌پیمایی انجام شد.

طهماسبی‎پور در زمینه نحوه احیای چاه‌ها توضیح داد: پس از پایان عملیات حفاری و تکمیل چاه به وسیله دکل، با توجه به وجود سیال تکمیلی درون چاه و در مواقعی عدم امکان احیای چاه در حضور دکل، اقدام‌هایی نظیر جابه‌جایی سیال درون چاه با آب، گازوئیل و سپس تزریق اسید با کاربست لوله مغزی سیار مدنظر قرار می‌گیرد.

مدیر پروژه خدمات فنی یکپارچه میدان نفتی آزادگان جنوبی در شرکت ملی حفاری ایران ادامه داد: پس از انجام این مراحل و جریان دادن چاه و تحلیل رفتار مخزن و آزمایش‌های سطحی، در صورت عدم حصول نتیجه عملیات تزریق نیتروژن، جریان دادن روی کاهنده‌های مختلف و مجدد آزمایش‌های سطحی و بررسی رفتار مخزن و همچنین آزمایش ثبت دما و فشار در سطح و درون چاه و شاخص بهره‌دهی و تعیین کاهنده مناسب برای بهره‌دهی مفید چاه اعمال می‌شود.

وی با بیان این‌که در زمان حاضر نیز احیای سه حلقه چاه دیگر در مراحل اجرا قرار دارد، گفت: شرکت ملی حفاری ایران آماده همکاری و ارائه خدمات فنی و مهندسی بدون حضور دستگاه حفاری به تمامی شرکت‌های بهره‌بردار در زمینه عملیات احیای چاه‌های آماده تولید یا در حال بهره‎برداری که به دلایلی دچار افت تولید می‌شوند، است

مدیر پروژه خدمات فنی یکپارچه میدان نفتی آزادگان جنوبی در شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به این‌که حسب نیاز تجهیزات و اقلام مورد استفاده در این پروژه از محل امکانات موجود و داشته‌های متخصصان شرکت تامین شد، یادآور شد: در انجام پروژه خدمات فنی یکپارچه به چاه‌های میدان نفتی آزادگان جنوبی که از سوی این شرکت در حال انجام است، مدیریت‌های خدمات فنی، خدمات ویژه حفاری، خدمات سیمان و انگیزش چاه، ایمنی و فوریت‌های پزشکی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، حراست و مدیریت خدمات شرکت همکاری موثر و مستمر دارند.

طهماسبی‌پور از همکاری تنگاتنگ و رهنموردهای مجری طرح توسعه میدان نفتی آزادگان جنوبی در شرکت مهندسی و توسعه نفت در خصوص انجام کار با کیفیت مناسب و شتاب بخشی در اجرای پروژه قدردانی کرد.
۲ تیر ۱۳۹۷ ۱۶:۰۶
شانا |
تعداد بازدید : ۲۵۱