طرح جدید فروش نفت به خارجی‌ها/ عرضه 4 میلیون بشکه نفت در خلیج‌فارس

طرح جدید فروش نفت به خارجی‌ها/ عرضه 4 میلیون بشکه نفت در خلیج‌فارس
رئیس اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی از انعقاد 2 قرارداد جدید توسط بخش خصوصی به منظور فروش 4 میلیون بشکه نفت خبر داد و اعلام کرد: این دو محموله نفتی در منطقه خلیج فارس تحویل خریداران خارجی می‌شود.
 

حسن خسروجردی امروز شنبه 25 شهریورماه در گفتگو با مهر از امضای 2 قرارداد جدید صادرات نفت توسط کنسرسیومی متشکل از بخش خصوصی با خریداران خارجی خبر داد و اعلام کرد: ارزش حجمی این دو قرارداد فروش نفت ایران حدود چهار میلیون بشکه برآورد می شود.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی با اعلام اینکه قرار این 4 میلیون بشکه نفت خام در قالب 2 محموله 2 میلیون بشکه ای تحویل خریداران خارجی شود، تصریح کرد: در حال حاضر مقصد فروش و انتقال این دو محموله نفت نهایی شده است.
 
این مقام مسئول در پاسخ به سئوال مهر که برای انتقال نفت صادراتی از کشتی‌های نفتکش داخلی و خارجی استفاده خواهد شد؟ توضیح داد: با توافق انجام شده و تعریف ساز و کاری جدید، این 2 محموله نفت خام در منطقه خلیج فارس تحویل خریداران خارجی می شود.
 
وی همچنین با انتقاد از سیاست‌های بانک مرکزی ایران، تاکید کرد: بر خلاف توافق‌های قبلی و موافقت شرکت ملی نفت و سایر دستگاه‌های مرتبط، اما بانک مرکزی تاکنون ساز و کار مالی فروش نفت توسط بخش خصوصی را تصویب و ابلاغ نکرده است.
 
خسروجردی با یادآوری اینکه برخی از تحریم‌های نفتی غرب قابل دور زدن است، تاکید کرد: بخش خصوصی با وجود مقابله با تحریم غرب، نمی تواند در صورت عدم تصویب این ساز و کار مالی  توسط بانک مرکزی ایران اقدامی جدی برای صادرات نفت انجام دهد.
 
به گزارش مهر، آژانس بین المللی انرژی روز گذشه با انتشار گزارشی، اعلام کرده است: صادرات نفت ایران در دومین ماه اجرای تحریم‌ها بیش از 100 هزار بشکه در روز افزایش یافته است.
 
آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهانه خود از بازار نفت اعلام کرد که واردات نفت از ایران در ماه آگوست به 1.1 میلیون بشکه در روز افزایش یافته است. این درحالی است که واردات نفت از ایران در ماه جولای به کمتر از یک میلیون بشکه در روز رسیده بود.
 
در همین حال رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی هفته گذشته در گفتگو با مهر از صدور نخستین محموله نفت ایران توسط بخش خصوصی خبر داده و گفته بود: با انجام بازاریابی و مذاکرات متعدد تاکنون چند قرارداد جدید توسط بخش خصوصی برای صادرات نفت امضا شده است.
۲۵ شهریور ۱۳۹۱ ۱۶:۰۹
تعداد بازدید : ۱,۴۸۱