تقویت بانک اطلاعاتی برای برخورد با متخلفان

تقویت بانک اطلاعاتی برای برخورد با متخلفان
مقام اداره مالیات گفت: در راستای ایجاد شفافیت مالیاتی تلاش بر تکمیل بانک اطلاعاتی موجود و اخذ شیوه ای صحیح به منظور برخورد با متخلفان داریم.
محمدقاسم پناهی قائم مقام سازمان امور مالیاتی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اینکه آیا نبود شفافیت کامل در امور اقتصادی و فرارهای مالیاتی می‌تواند فشاری به بخش‌های شفاف جامعه وارد کند؟ اظهار کرد: فقدان شفافیت به نوعی موجب ظلم در حق بخش‌های شفاف اقتصادی می‌شود اما ایجاد شفافیت در اقتصاد مربوط به حوزه اختیارات اداره امور مالیاتی نیست بلکه باید تمام بخش‌های اقتصاد جامعه برای زایش آن تلاش کنند.

وی اضافه کرد: اداره امور مالیاتی در حد وظیفه و اختیارات خود تغییراتی را برای ایجاد عدالت در بخش شفاف و غیرشفاف به وجود آورده است که این امر را می‌توان در اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم در سال 94 مشاهده کرد.

پناهی تصریح کرد: در اصلاحیه سال 94، مجلس شورای اسلامی 4 تا 5 ماده جدید برای اداره مالیات تصویب کرد که به واسطه آن حوزه اختیار اداره مالیات در اطلاعات مالی، هویتی، سرمایه‌ای و غیره افزایش یافت.

قائم مقام سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در راستای ایجاد شفافیت مالیاتی تلاش بر تکمیل بانک اطلاعاتی موجود و اخذ شیوه ای صحیح به منظور برخورد با متخلفان داریم.
۳ تیر ۱۳۹۷ ۱۱:۰۰
تعداد بازدید : ۵۹۲