پژوهشگاه نفت با شرکت‎های عملیاتی و توسعه‎ای ارتباط موثرتری برقرار کند

پژوهشگاه نفت با شرکت‎های عملیاتی و توسعه‎ای ارتباط موثرتری برقرار کند
معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران در بازدید از پژوهشگاه صنعت نفت، بر ضرورت برقراری ارتباط موثرتر این مجموعه با شرکت‎های عملیاتی و توسعه‎ای به منظور حصول نتایج بهتر در زمینه‎های مختلف از جمله افزایش ضریب بازیافت مخازن تاکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، غلامرضا منوچهری دیروز (دوم تیر ماه) در بازدید از دستاوردهای فناورانه پردیس‌های سه‌گانه پژوهشگاه صنعت نفت، با بیان این مطلب افزود: این مجموعه سابقه طولانی در پژوهش‎های فناورانه دارد و با مدیران و کارشناسان ممتاز خود می‌تواند پشتوانه موثری برای صنعت نفت به حساب آید.

وی با اشاره به فعالیت پژوهشگاه صنعت نفت درباره مطالعات عملیاتی مخازن، ادامه داد: میدان‌هایی نظیر یادآوران و آزادگان از سوی پژوهشگاه مطالعه و بررسی شده که نتایج آن پشتوانه موثری برای ذخایر کشور است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به ساخت افزایه‌های حفاری در پژوهشگاه صنعت نفت نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در این زمینه همکاری‌های مناسبی بین این مجموعه و شرکت‌های توسعه‌ای وزارت نفت و پیمانکاران حفاری وجود دارد و توصیه می‌کنم این برنامه به صورت یک طرح و مدل تجاری طراحی شود تا این دستاورد که در زمانی طولانی حاصل شده است، در صنعت حفاری کشور به بهترین نحو موردبهره‌برداری قرار گیرد.

وی بر اهمیت بهره‎گیری از فناوری‎های دیجیتال نیز تاکید کرد و افزود: پژوهشگاه صنعت نفت باید در زمینه‌ استفاده از نرم‌افزار‌های روز دنیا، ثبت، ضبط و پردازش اطلاعات، مهندسی مخزن و ازدیاد برداشت جدی‎تر حرکت کند.

جعفر توفیقی، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت نیز با اشاره به تاکید وزارت نفت بر توسعه جنبه‌های عملیاتی فعالیت‎های پژوهشی، پژوهشگاه را انباشتی از ۶۰ سال دانش و تجربه در صنعت نفت و گاز کشور عنوان و تاکید کرد: این مجموعه با بهره‎گیری از نیروهای انسانی متخصص و تجهیزات فناورانه پیشرفته، از ظرفیت عظیمی برای ارائه خدمات به صنعت نفت کشور برخوردار است.
۳ تیر ۱۳۹۷ ۱۱:۵۵
شانا |
تعداد بازدید : ۲۵۴