نظام‌نامه استانداردهای ملی مدیریت یکپارچگی دارایی‌های فیزیکی صنعت نفت تدوین می‌شود

نظام‌نامه استانداردهای ملی مدیریت یکپارچگی دارایی‌های فیزیکی صنعت نفت تدوین می‌شود
معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت اعلام کرد: نظام‌نامه استانداردهای ملی مدیریت یکپارچگی دارایی‌های فیزیکی صنعت نفت و گاز در بخش ساحل و فراساحل تدوین می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، حبیب‌الله بیطرف، امروز (دوشنبه، چهارم تیرماه) در نخستین کنفرانس بین‌المللی مدیریت یکپارچگی دارایی‌های فیزیکی صنعت نفت و گاز در بخش ساحل و فراساحل عنوان کرد: نظام‌نامه مدیریت دارایی‌های فیزیکی در سال ۹۳ تدوین و ابلاغ شد و تدوین نظام‌نامه استانداردهای ملی این مقوله هم اکنون در دستور کار است.

معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت افزود: نقش حائز اهمیت صنعت نفت ایران در سطح جهان و اوپک، سهم ۷۰ درصدی فرآورده‌های این صنعت از سبد صادراتی کشور، برخورداری از حجم قابل توجه ذخایر نفت و گاز و مواردی از این دست، اهمیت مدیریت دارایی‌های فیزیکی این صنعت را دوچندان می کند.

وی با بیان این‌که مدیریت یکپارچگی دارایی‌ها در صنعت نفت به کاهش هزینه‌ها، افزایش بهره‌وری، افزایش ایمنی، مصرف بهینه انرژی و بهبود تعامل سازمان با محیط زیست می‌انجامد، تصریح کرد: مدیریت یکپارچگی دارایی‌ها نه تنها در دارایی‌های فیزیکی، بلکه درباره دیگر سرمایه‌های سازمان از جمله سرمایه انسانی و دارایی‌های اطلاعاتی و مالی نیز باید مدنظر قرار گیرد.

به گفته بیطرف، مدیریت دارایی‌ فیزیکی به ویژه در فراساحل صنعت نفت به واسطه آسیب‌پذیری بیشتر و همچنین برخورداری این بخش از میلیاردها دلار دارایی، اهمیت فراوان دارد.

نخستین کنفرانس مدیریت یکپارچگی دارایی‎ها در نفت و گاز ساحلی و فراساحلی از سوی شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی و با همکاری شرکت نفت و گاز پارس، شرکت نفت فلات قاره ایران، شرکت پایانه های نفتی، ملی حفاری و نفت خزر در روزهای ۴ و ۵ تیرماه ۱۳۹۷ در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار می شود.
۴ تیر ۱۳۹۷ ۱۱:۲۰
شانا |
تعداد بازدید : ۳۲۶