بزرگترین واگذاری اصل 44 به زودی انجام می شود

بزرگترین واگذاری اصل 44 به زودی انجام می شود
رئیس سازمان خصوصی سازی از بزرگترین واگذاری حوزه اصل 44 قانون اساسی خبر داد و گفت: سهام شرکت مادرتخصصی(هلدینگ ) خلیج فارس به زودی واگذار خواهد شد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا،ˈرحیم احمدوندˈ روز یکشنبه در نشستی خبری در وزارت امور اقتصادی و دارایی ، افزود: امور مربوط به واگذاری هلدینگ خلیج فارس انجام شده و قرار است این سهام در نیمه دوم سال جاری واگذار شود.

وی بابیان اینکه ارزش سهام هلدینگ خلیج فارس بیش ازارزش سهام مخابرات است، تصریح کرد: هلدینگ خلیج فارس شامل سهام 13 شرکت پتروشیمی و دو شرکت تاسیسات آب، برق و بخار(یوتیلیتی) است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با تقسیم بندی فرایند خصوصی سازی در ایران به قبل و بعد از سال 1384، ا‌ظهار داشت:با توجه به اینکه تا قبل از سال 1384 مقدمات واگذاری ها آماده نشده بود، خصوصی سازی روندی کند داشت ،اما بعد از سال 1384حدود 5/97 درصد از واگذاری ها انجام شده است.

وی درباره عملکرد سازمان خصوصی سازی در سال گذشته نیز گفت: مجموع کل واگذاری ها در این سال 245 هزارو 256 میلیارد ریال بوده که از این روند 48 هزار و 467میلیارد ریال به بخش خصوصی و 29 هزار و 800 میلیارد ریال بابت رد دیون دولت به بخش غیردولتی واگذار شده است.

به گفته ی احمدوند، همچنین در سال مذکور 14 هزار و 606 میلیارد ریال بابت طلب پیمانکاران و 152 هزار و 383 میلیارد ریال بابت طلب بانکها پرداخت شده است.

وی درباره رد دیون گفت: سازمان خصوی سازی در صورتی که سهام شرکتها پس از چند بار عرضه به فروش نرسد، آن را بابت رد دیون به بنگاه ها می دهد اما در صورتی که سهام فروخته شود ارزش آن را جهت رد دیون پرداخت می کند.


۳۱ شهریور ۱۳۹۱ ۱۰:۲۲
تعداد بازدید : ۱,۲۸۴