وزارت نفت وظیفه خود را به خوبی در طول اجلاس اوپک انجام داد

وزارت نفت وظیفه خود را به خوبی در طول اجلاس اوپک انجام داد
سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: بحث اوپک و نفت از مسئولیت‌های وزارت نفت است و این وزارتخانه به خوبی این وظیفه را در زمان قبل از اجلاس اوپک و همچنین در طول برگزاری این اجلاس پیگیری کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، بهرام قاسمی، امروز (دوشنبه، ۴ تیرماه) در نشست خبری با خبرنگاران به خروج یک طرفه آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) اشاره کرد و گفت: این موضوع نشان می‌دهد که آمریکا کشور قابل اعتمادی نیست و هیچ علامت و سیگنالی که بتوان به آمریکا اعتماد کرد، وجود ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: ایران پیش از این اعلام کرده بود که برجام یک نمونه و آزمون است که نشان می‌دهد می‌توان به آمریکا اعتماد کرد یا نه. متاسفانه آمریکا در این آزمون نیز شکست خورد و نمره قبولی دریافت نکرد.

وی ادامه داد: انتظار ما از دیگر کشورهای عضو برجام به‌ویژه اتحادیه اروپا این است که با سرعت و دقت بیشتری هر آنچه را که ما خواسته‌ایم در یک بسته منظم و قابل قبول ارائه دهند. هنوز زمان داریم و به صورت فشرده در حال کار هستیم و امیدواریم اروپا بتواند با پیشنهادهایی که ارائه می‌دهد رضایت ایران را جلب کند.

قاسمی به نشست اخیر کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اشاره کرد و گفت: وزارت امورخارجه با توجه به ماهیت ذاتی خود در کنار سایر دستگاه‌ها در صورت لزوم و ضرورت، اقدام‌های شایسته‌ای را که باید در جهت منافع ملی کشور در تعامل با سایر کشورها انجام دهد، پیگیری می‌کند.
۴ تیر ۱۳۹۷ ۱۶:۳۳
شانا |
تعداد بازدید : ۳۰۴