آمار خصوصی سازی در شش ماهه نخست سال

آمار خصوصی سازی در شش ماهه نخست سال
رئیس سازمان خصوصی گفت: از ابتدای سال جاری تا 25 شهریور ماه بیش از 700 میلیارد تومان واگذاری انجام شده اس و در آینده نزدیک نیز عرضه های مطلوب خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه سازمان خصوصی سازی یکی ازحلقه های زنجیره واگذاری ها است ، گفت: بازارهای پول، سرمایه و حتی محیط بین المللی در واگذاری سهام شرکتها موثرند ضمن آنکه بخش خصوصی باید تجربه و توان خریداری سهام شرکت ها را داشته باشد.

**
خصوصی سازی و بودجه 91

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سازمان خصوصی سازی بر اساس بودجه سال جاری متعهد است شش هزار و 500 میلیارد تومان را از محل دریافت اقساط واگذاری های سال گذشته و سال جاری به خزانه واریز کند.

احمدوند افزود: همچنین 33 هزار و 500 میلیارد تومان نیز از محل واگذاری های دولتی برای تسویه طلب پیمانکاران باید پرداخت شود.

**
نیمه مهر ماه آخرین مهلت تکمیل فرم های سهام عدالت

رئیس سازمان خصوصی سازی درباره سهام عدالت نیز گفت: حدود 41 میلیون و 500 هزار نفر فرم سهام عدالت خود را تکمیل کرده و سهامدار نهایی شده اند.

وی افزود: در همین حال سه و نیم میلیون نفر با وجودی که فرم سهام عدالت خود را دریافت کرده اند، اما تاکنون آن را تکمیل نکرده و به همین دلیل سهام خود را نیز دریافت نکرده اند.

وی ادامه داد: سازمان خصوصی سازی از چند روز گذشته به دستگاه های مسئول اعلام کرده که نیمه مهر ماه آخرین مهلت تکمیل سهام عدالت است.

وی درباره سهام عدالت کارگران ساختمانی نیز گفت:با همکاری دستگاه های متولی سه ملیون و 300 هزار کارگر ساختمانی شناسایی شدند که پس از بررسی و پایش مشخص شد از این تعداد یک میلیون نفر قبلا سهام عدالت را دریافت کرده بودند و 2 میلیون و 300 هزار نفر کارگر ساختمانی مشمول دریافت این سهام هستند که با احتساب بعد سه و نیم نفر خانوار حدود هشت میلیون نفر کارگر ساختمانی به همراه خانواد هایشان سهام عدالت دریافت خواهند کرد.

به گفته ی احمد وند یک دهک به شش دهک مشمول دریافت سهام عدالت اضافه خواهد شد و مقدمات آن طی شده است.

وی درباره پرداخت سود سهام عدالت نیز گفت: سود این سهام تا قبل از سال 1386 پرداخت شده است، اما بر اساس برنامه پنجم توسعه ، پرداخت سود سهام عدالت درازای اقساط آن انجام نمی شود.

وی اضافه کرد: سود این سهام از شرکتها دریافت و تا زمانی که ارزش سهام مستهلک شود، به خزانه واریز می شود.

** مهمترین واگذاری های نیمه دوم سال

رئیس سازمان خصوصی سازی ادامه داد: قرار است 58 درصد از سهام شرکت ذوب آهن اصفهان، 5/50 درصد از سهام شرکت فولاد خوزستان و 5/17 درصد از خودروسازی سایپا در نیمه دوم سال جاری واگذار شود.

۳۱ شهریور ۱۳۹۱ ۱۰:۲۳
تعداد بازدید : ۱,۳۸۶