افزایش چشمگیر حجم تولید الفین مکزیک

حجم تولید الفین شرکت پمکس مکزیک با توجه به رشد خوراک دریافتی افزایش یافت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از پلاتس، داده های منتشر شده از سوی شرکت دولتی پمکس مکزیک نشان می دهد که این شرکت توانسته است نرخ بهره برداری از ظرفیت مجتمع های پتروشیمی خود را به لطف در اختیار داشتن خوراک اضافی به میزان چشمگیری افزایش دهد.

به این ترتیب شرکت پمکس توانست در ماه مه امسال به بالاترین میزان تولید الفین خود در 19 ماه گذشته دست یابد.

این شرکت موفق شد در ماه مه سال جاری میلادی در مجموع 62 هزار و 445 تن اتیلن، پروپیلن و بوتادین خام تولید کند. رقمی که نسبت به ماه پیش از آن 13 هزار و 591 تن یا 27.8 درصد بیشتر بود. رقم یادشده همچنین در مقایسه با داده های مربوط به ماه مه سال 2017 میلادی 11 هزار و 712 تن، معادل 23.1 درصد، بالاتر است.

حجم کل تولید الفین شرکت پمکس در ماه مه امسال بالاترین رقم ثبت شده از ماه اکتبر سال 2016 میلادی (69 هزار و 48 تن) به شمار می رود.

اتیلن بیشتر سهم تولید الفین این شرکت را به خود اختصاص می دهد که توسط یک جفت کراکر با خوراک گازی (as-fed steam crackers) به تولید می رسد. پمکس به دلیل روبرو بودن با مشکل کمبود خوراک معمولا واحدهای در اختیار خود را با نرخ بهره برداری کاهش داده شده به کار می گیرد.

افزایش نسبی خوراک گازی در دسترس برای استفاده مجتمع های پتروشیمی این شرکت مهمترین عامل دستیابی پمکس به بالاترین میزان تولید الفین در 19 ماه گذشته محسوب می شود.
۱۰ تیر ۱۳۹۷ ۱۰:۲۷
نیپنا |
تعداد بازدید : ۵۹۸