پیش بینی وضعیت اقتصادی کشورهای نفتی خاورمیانه در سال 2013-2012

پیش بینی وضعیت اقتصادی کشورهای نفتی خاورمیانه در سال 2013-2012
در ربع دوم سال 2012 شاخص های کلیدی اقتصاد جهانی روبه زوال رفته است. نتیجه مهم این دشواری ها برای خاورمیانه با 48٪ ذخایر انرژی جهان کاهش سریع قیمت نفت ازماه می و ژوئن بوده است.

به گزارش  مجله الکترونیکی بینش اقتصادی حاصل تحقیقات مشترک (ICAEW) یک سازمان حرفه ای است توسط حسابداران خبره بین المللی اداره می گردد و( CEBR ) که موسسه تحقیقاتی اقتصادی و تجاری است و به شرکت های چند ملیتی، نهاد های مالی و سازمان های تجاری در خصوص مسائل راهبردی مشاوره می دهد.

مجله بینش اقتصادی چشم انداز اقتصادی در سطح منطقه خاور میانه را برای فعالین تجاری و اقتصادی جهانی ترسیم می نماید. این مجله به خاورمیانه به عنوان یک کل و همچنین به کشورهای آن نیز به صورت مطالعه موردی می پردازد. این موسسه به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، مصر، ایران، عراق، اردن ولبنان توجه دارد.

طبق گزارش این موسسات، اقتصاد جهانی در چند ماه گذشته آشفتگی هایی را تجربه کرده است. در ربع دوم سال 2012 شاخص های کلیدی اقتصاد جهانی روبه زوال رفته است. نتیجه مهم این دشواری ها برای خاورمیانه با 48٪ ذخایر انرژی جهان کاهش سریع قیمت نفت ازماه می و ژوئن بوده است و بحران به ظاهر بی پایان در اروپا باعث عدم ثبات اقتصاد جهانی شده است. در همین حال، قدرت های نوظهوراقتصادی نیز دچار رکود شده و همین مسئله نیز باعث صدمه به اقتصاد جهانی شده است. علاوه بر تحولات جهانی، بی ثباتی سیاسی و نگرانی های امنیتی در خاورمیانه چشم انداز اقتصادی را پیچیده تر می کند.

۳۱ شهریور ۱۳۹۱ ۱۰:۲۶
تعداد بازدید : ۱,۱۰۵