معارفه و ورود پتروشیمی پارس به بورس تا ساعاتی دیگر

پتروشیمی پارس، بزرگترین تولید کننده استایرن منومر خاورمیانه وارد بازار سرمایه شده و تا ساعاتی دیگر به طور رسمی معارفه می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، سهام پتروشیمی پارس که مالک ۵۰ درصد سهام شرکت پلیمر آریاساسول، است به زودی با نماد «پارس» در بورس عرضه می‌شود.
هلدینگ خلیج فارس بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران و یکی از هلدینگ‌های پتروشیمی مطرح در جهان است و اکنون پتروشیمی پارس که یکی از زیرمجموعه‌های مهم این هلدینگ است درصدد عرضه پنج درصد از سهام خود در بورس است.
پتروشیمی پارس یکی از شرکت‌های موفق در صنعت پتروشیمی است و پتانسیل بالایی در رشد سودآوری دارد و به گفته جعفر ربیعی، مدیر عامل شرکت هلدینگ صنایع پتروشیمی فارس، تلاش می‌شود که یکی از جذاب ترین عرضه های اخیر برای اهالی بازار سهام رقم بخورد بنابراین بهتر است که شرکت‌های حقوقی این سهم را خریداری کرده و نگاه دارند.
با توجه به شرایط مطلوب سهام پتروشیمی پارس و وضعیت سوددهی این شرکت، انتظار می‌رود استقبال خوبی از عرضه اولیه سهام پتروشیمی پارس صورت گیرد.
ارزش پتروشیمی پارس حدود ۶۰۰ میلیارد است و اکنون نماد این شرکت در بورس تهران با پلاک 522 پذیرش شده است.
شرکت پتروشیمی پارس در اسفندماه ۱۳۷۷ تاسیس و به نام شرکت پتروشیمی عسلویه به ثبت رسیده و فعالیت‌های موثر آن با تشکیل هیات مدیره جدید از تاریخ ۷۸ شروع شد. نام این شرکت با تصویب در جلسه فوق‌العاده مورخ 79/۰2/17 به پتروشیمی پارس تغییر یافت.
این شرکت در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس که در شمال خلیج فارس در بندر عسلویه است، قرار دارد. این منطقه در حد فاصل ۲۷۰ کیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر و ۵۷۰ کیلومتری غرب بندرعباس است.
بر این اساس معارفه «پارس» در ساعت 15 امروز در هتل اسپیناس واقع در بلوار کشاورز با حضور مدیران و سهامداران عمده صورت می‌گیرد.
۱۰ تیر ۱۳۹۷ ۱۳:۲۸
نیپنا |
تعداد بازدید : ۲۶۴