به کارگیری فناوری هانیول در صنعت پتروشیمی مصر

شرکت پتروشیمی سیدی کریر مصر فناوری جدید شرکت هانیول را برای تولید سالانه 500 هزار تن پروپیلن در برگزید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از پایگاه اینترنتی فایبر 2 فشن (fibre2fashion)، شرکت پتروشیمی سیدی کریر مصر (SIDPEC) فناوری C3 Oleflex شرکت هانیول را برای تولید سالانه 500 هزار تن پروپیلن در پالایشگاه این شرکت در Amerya در نزدیکی اسکندریه مصر برگزید.
تکنولوژی Oleflex از سال 2011 میلادی برای 52 پروژه از 64 پروژه هیدروژن زدایی پروپان و ایزوبوتان در سراسر جهان انتخاب شده است.
شرکت هانیول همچنین متعهد می شود؛ خدمات دیگری شامل بسته طراحی فرآیند (process design package)، تجهیزات اختصاصی و غیر اختصاصی، آموزش نیروها در محل، خدمات فنی برای راه اندازی و ادامه عملیات، کاتالیست و جاذب های سطحی (adsorbents) را برای پروژه تامین کند.
با رسیدن پروژه یادشده به بهره برداری، واحد جدید پتروشیمی شرکت سیدی کریر نخستین واحد دارای فناوری Oleflex در مصر خواهد بود.
جان گاگل، رئیس شرکت هانیول یو او پی (Honeywell UOP)، می گوید: مجتمع جدید سیدی کریر را قادر می سازد تا پورتفولیو محصولات خود را گسترش دهد و با بهره گیری از پروپان تولید شده در داخل محصولاتی مانند پلی پروپیلن تبدیل کند.
فناوری Oleflex پروپان را به پروپیلن با کیفیت تبدیل می کند. محصولی که تقاضا برای آن به ویژه در اقتصادهای در حال رشد به طرز چشمگیری رو به افزایش است.
بر اساس داده های منتشر شده توسط موسسه IHS Markit، تقاضای سالانه برای پلی پروپیلن در آفریقا در سال 2016 میلادی یک میلیون و 900 هزار تن بود. اما انتظار می رود که با رشد قابل ملاحظه جمعیت و توسعه شهر نشینی، رقم یاشده برای تقاضا حدود یک میلیون تن در سال ظرف یک دهه آینده افزایش یابد.
۱۱ تیر ۱۳۹۷ ۱۴:۲۷
نیپنا |
تعداد بازدید : ۲۵۲