NPC میزبان اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس

اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همزمان با روز صنعت و معدن با مدیران ارشد صنعت پتروشیمی دیدار کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس ، رضا نوروززاده معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در دیدار با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تشریح شرایط کنونی و چشم انداز آینده صنعت اظهارکرد: امروز فرصتی مناسب برای گفتگو و رایزنی مدیران با نمایندگان عضو کمیسیون صنعت است و امید است که درپایان به یک همگرایی و جمع بندی مطلوب برسیم.
وی تصریح کرد: باید با درایت و تدبیر مدیران و نمایندگان در شرایط جدید به وجود آمده حاشیه امنی برای تولید کنندگان محصولات پتروشیمی ایجاد کنیم و همزمان روند توسعه و هدف های اقتصاد مقاومتی را محقق کنیم.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که باید ازظرفیت های موجود در کشور به بهترین شکل استفاده کنیم گفت: اکنون بسیاری از نیازهای صنعت ازسوی ساندگان توانمند ایرانی ساخته می شود و می توان با تکیه بر توان داخلی مسیر توسعه را با شتاب طی کنیم.
برپایه این گزارش در ادامه این نشست علی محمد بساق زاده مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی با ارائه گزارشی اخرین وضعیت تولید محصولات مختلف و نیز روند توسعه طرح ها را تشریح کرد و گفت: 57 مجتمع تولیدی با ظرفیت 72 میلیون تن در حال فعالیت هستند و 63 طرح با ظرفیت 72 میلیون تن نیز در حال ساختند و43 طرح نیز باظرفیت 97 میلیون تن ظرفیت در مجموع با 105 میلیارد دلار براورد سرمایه گذاری برای توسعه برنامه ریزی شده است.
وی به مزیت وجود خوراک برای توسعه صنعت پتروشیمی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تامین خوراک واحد های پتروشیمی دروضعیتی مطلوب قرار دارد .
عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: امسال پتروشیمی های کاوه، مرجان، نیروگاه فاز نخست دماوند،متانول بوشهرونیز پتروشیمی ابن سینا وارد مدار تولید می شوند و باید تاکید کرد که چندین طرح نیز مراحل پایانی ساخت را طی می کنند.

همچنین فرنازعلوی مدیربرنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تشریح چشم انداز توسعه در بخش های مختلف صنعت اظهارکرد: با جذب سرمایه گذاری های جدید و بهره گیری از فناوری های نوین می توانیم برنامه های پیش بینی شده را محقق کنیم.
۱۱ تیر ۱۳۹۷ ۱۴:۴۰
نیپنا |
تعداد بازدید : ۵۶۲